آخرین خبرها

هوش مصنوعی، قهرمان جام جهانی را حدس زد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا و به نقل از بیزنس اینسایدر، یک مدل جدید از یادگیری ماشین با شبیه سازی ۱۰۰ هزار باره مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی اسپانیا را با اختلاف اندکی نسبت به تیم ملی آلمان به عنوان قهرمان احتمالی این مسابقات معرفی کرد.

 تیمی به رهبری “آندریاس گرول”  تیمی به رهبری “آندریاس گرول” از دانشگاه فنی دورتموند در آلمان، یادگیری ماشین و تجزیه و آنالیز آماری را برای شناسایی قهرمان احتمالی جام جهانی ۲۰۱۸ گرد هم آوردند.

این تیم  100 هزار بار این مسابقات را شبیه سازی کرد و از سه روش متفاوت مدل سازی طبق کارکرد تیم ها در تمام بازی های قبلی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ استفاده نمود.

مقاله آنان که این هفته منتشز شد، جزئیات شیوه های مورد استفاده را به اسم “رویکرد تصادفی جنگل” مقاله آنان که این هفته منتشز شد، جزئیات شیوه های مورد استفاده را به اسم “رویکرد تصادفی جنگل” گفته بود. شیوه ای که جدیدا برای تجزیه و آنالیز مجموعه داده های بزرگ طبق معنا حدس وقایع آینده توسعه یافته است.

این روش برای حدس، از یک درخت تصمیم گیری پیچیده و ترکیبی استفاده می نماید که در آن یک نتیجه بالقوه در هر شاخه با توجه به مجموعه ای از داده های آموزشی برآورد زده می گردد.

نتیجه حاصل شده توسط این روش، میانگینی ​​از تعداد زیادی درخت تصمیم گیری تصادفی است و در نتیجه با موفقیت از اشتباه و داده تکراری پرهیز می کند.

“گرول” “گرول” و تیمش از این رویکرد استفاده کردند تا اطمینان حاصل گردد که زیادی از عاملان بالقوه که امکان دارد نتیجه بازی را تعیین کند، مدنظر داشته شده باشند.

مدل محققان دربردارنده عناصر واضحی مثل رده بندی تیم ها توسط فیفا و آمار هر تیم، مثل میانگین سنی ​​و تعداد بازیکنان آنان در چمپیونزلیگ بود.

خوب ترین شیوه های حدس

پس از آن این تیم شیوه های حدس با خوب ترین کارکرد را پیدا نمود و آنان را به منظور بهبود قابل توجه دقت حدس ترکیب کرد.

سر انجام، این ترکیب روش ها به عنوان مدل پایانی انتخاب گردید و طبق برآوردهای آن، مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ بیشتر از ۱۰۰ هزار بار شبیه سازی گردید و احتمال پیروز شدن هر تیم به دست آمد.

۸ ۸ درصد موفقیت و ۷۳ درصد احتمال رسیدن به نیمه پایانی، به عنوان قهرمان احتمالی جام جهانی ۲۰۱۸ پذیرفت.

با این وجود، محققان اضافه کردند: اگر آلمان فاز گروهی را با موفقیت کامل پشت سر بگذارد، شانس رسیدن به نیمه پایانی برای این تیم به ۵۸ درصد می رسد.

محققان بیان می کنند: این مدل با اختلاف اندکی اسپانیا را پیش از مدافع عنوان قهرمانی یعنی آلمان، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام نموده است.

اگر این نتیجه های در جام جهانی ۲۰۱۸ ثابت گردد، این مطالعه یک گام تماما جدید برای یادگیری ماشین و تسخیر دنیا توسط هوش تصنعی معرفی خواهد گردید. این روش جدید حتی امکان دارد بساط سایت های شرط بندی را نیز برچیند.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا