آخرین خبرها

انتهاء اولین دیدار رهبران آمریکا و کشور کره شمالی در سنگاپور+عکس ها

 

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، اولین دیدار تاریخی میان رهبران کشور کره شمالی و ایالات متحده آمریکا در سنگاپور تمام شد.

ترامپ و اون2

««دونالد ترامپ» ریاست جمهور آمریکا پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کشور کره شمالی اظهار کرد:در مورد جنگ افزار اتمی کشور کره شمالی دو طرف با هم فعالیت خواهند کرد.

ترامپ و اون3

رهبران دو کشور ایالات متحده آمریکا و کرۀ شمالی ساعت ۹ بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در جزیرۀ سنتوزای سنگاپور با یکدیگر دست دادند.

این دیدار پس از مذاکرات فشرده و مدت زمان طولانی نمایندگان دو کشور ممکن شد.    کیم و ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته مصاحبه ای دو طرفه را با حضور مترجمان شروع نمودند.

ترامپ و اون4

پس از گفتگوی رو در روی دو رهبر که تنها با حضور مترجمان انجام شد، جلسه گسترده‌تری با حضور مقام های دو کشور برگزار شد. دو رهبر دوباره، برای سومین بار از از زمان دیدار، با یکدیگر دست دادند.

ترامپ و اون5

پس از مذاکرات رهبران دو کشور که بعضی پیش‌بینی کرده‌اند مدت آن به دو ساعت نیز برسد، آنان به دیگر مقام های رسمی حاضر در سنگاپور خواهند ملحق شد و نهار را مشترکا خواهند خورد.

ترامپ و اون6

در صورت موفقیت کیم جونگ-اون و دونالد ترامپ در دستیابی به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حوزه دیپلماسی، آن گاه انتظار می‌رود که تحولات مهمی در چشم انداز امنیت در شمال شرق قاره آسیا ایجاد گردد.

دست دادن کیم جونگ-اون و دونالد ترامپ تنها چند ثانیه طول کشید و چند کلمه‌ای نیز میان آنان رد و بدل شد. پس از آن هر دو راهی اتاق جلسه گردیدند و در مسیر رسیدن به اتاق، در راهروی هتل به یکدیگر لبخند می‌زدند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از یورو‌نیوز ساکنان سنگاپور در این روز دور هم جمع گردیدند تا دیدن این لحظه های تاریخی را در کنار یکدیگر تجربه نمایند.

رهبران دو کشور در حضور خبرنگاران با یکدیگر دیدار کرده و به یکدیگر دست دادند. هر دوی آنان ابراز امیدواری نمودند که مذاکرات موثری در پیش دارا باشند و به نتیجه های مهمی برسند.

دونالد ترامپ اظهار کرد: «احساس فوق‌العاده‌ای دارم. ما مذاکرات مهمی خواهیم داشت که فوق‌العاده موفق می باشد. این موجب افتخار من هست و شکی ندارم که ما ارتباطات فوق‌العاده‌ای در پیش‌رو داریم.»

»کیم جونگ-اون نیز اظهار کرد: «رسیدن به اینجا ساده نبود. برای برپایی این نشست موانع زیادی وجود داشت اما ما این موانع را پشت سر گذاشتیم و حالا اینجا هستیم.»

»دونالد ترامپ در یکی از آخرین پیام‌های توییتری خود که از سنگاپور منتشر کرد، با اشاره به دیدار تاریخی پیش‌رو، مخالفان خود را بازندگانی شرح کرد که به طور مستمر سیاستهای وی را زیر سؤال برده‌اند. او با اشاره به آمریکایی‌های محبوس در کرۀ شمالی، آزمایشهای موشکی و تحقیقات این کشور اعلام می‌کند که حالا همۀ این حوادث متوقف شده‌اند. »

«»«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام نمود که نسبت به نتیجه های نشست سنگاپور خوشبین هست. او دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون را به سبب «از بین بردن چرخۀ مخاطرات که در سال گذشته نگرانی‌های زیادی را بوجود آورده بود» تحسین کرد. او اعلام نمود که سازمان ملل از این مذاکرات پشتیبانی می‌کند.

آقای گوترش اعلام نمود که سازمان ملل آماده کمکهای انسانی به کرۀ شمالی هست. سازمان ملل هم حالا در کوشش برای تامین بودجه ۱۱۱ میلیون دلاری برای کمک به مردم کرۀ شمالی هست و دونالد ترامپ هفته گذشته اعلام نمود که باید کشورهای آسیایی به جای آمریکا برای تامین این کمک مالی، وارد عمل گردند.

بنا به اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ روز دوشنبه با مون جائه-این، همتای خود در کرۀ جنوبی صحبت کرده هست. ریاست جمهوری کرۀ جنوبی نقش قابل ملاحظه ای در کاهش تنش‌ها در شبه جزیرۀ کره و گام برداشتن پیونگ یانگ در مسیر ضد هسته‌ای شدن ایفا کرده هست.

دو ریاست جمهور در جریان این ارتباط تلفنی تاکید کرده‌اند که پس از نشست سنگاپور نیز برای حل و فصل اختلافات در کره «هماهنگی نزدیکی» با یکدیگر دارا باشند.

بنا به گزارش تدبیرشرق به نقل از رسانه‌ها، رهبر کرۀ شمالی پس از بازدید طولانی و شبانۀ خود از سنگاپور، تحت تاثیر تمیزی و زیبایی این شهر قرار گرفته هست. او به ابراز احساس های مردم عکس العمل نشان می‌داده و اهالی شهر را با این بازدید ناگهانی شگفت زده کرده هست.

او در جریان این بازدید شبانه گفته هست که می خواهد در آینده از دانش و تجربۀ پیشرفت سنگاپور در زمینه‌های متفاوت استفاده نماید.

بنا به خبر ها منتشر شده، رهبران دو کشور آمریکا و کرۀ شمالی برای ساعات اقامت در سنگاپور قبل از این دیدار تاریخی، دستورالعمل کاری رسمی ندارند. دونالد ترامپ بامداد دوشنبه در پیامی توییتری، حضور در سنگاپور را رخدادی با ارزش شرح کرد. او نهار را در کاخ ریاست جمهوری این کشور بهمراه لی هسین لونگ، نخست‎وزیر سنگاپور صرف کرد.

کیم جونگ-اون روز یکشنبه پس از ورود به سنگاپور با نخست‌وزیر این کشور دیدار نمود و شب هنگام نیز بهمراه گارد حفاطتی خود، وزیر خارجۀ سنگاپور و جمع قابل ملاحظه ای از خبرنگاران برای گردش به ساحل رفت. او حتی با ویویان بالاکریشنان، وزیر خارجۀ سنگاپور تصویری سلفی گرفت که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

 

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا