آخرین خبرها

۱۰ تصویر فضایی برتر در روزهای موخر

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، پایگاه خبری اسپیس منتخبی از عکس های فضایی شگت آور روزهای موخر را منتشر نمود. ۱٫ فضاپیمای “سایوز”

“ناوگروه اعزامی ۵۶ سایوز”(Expedition 56 Soyuz) “سرگئی پروکوپیو”(Sergei Prokopyev) کیهان نورد روسی، “سرنا آنون چنسلر” (Serena Auñón-Chancellor) فضانورد ناسا و “الکساندرا گرست” (Alexander Gerst) فضانورد آژانس فضایی اروپا، چهارشنبه (۶ ژوئن) از پایگاه فضایی “بایکونور” فضاپیمای “سایوز”) فضانورد آژانس فضایی اروپا، چهارشنبه (۶ ژوئن) از پایگاه فضایی “بایکونور” در قزاقستان با استفاده از فضاپیمای سایوز به ایستگاه بین المللی فرستاده گردیدند.

۲ . برف در مریخ

“مدارگرد شناسایی مریخ” (Mars Reconnaissance Orbiter) قرار هست این فضانوردان به مدت شش ماه در آنجا بمانند. برف در مریخ) ناسا، تصویرهایی از تل های شنی که قطب شمال سیاره قرمز را احاطه کرده اند، منتشر نموده هست.

۳ . سنگ بسترهای رنگارنگ “دهانه هیل” مریخ

در فصل زمستان، این تل های شنی با یخ خشک پوشیده شده می گردند، اما با فرارسیدن روزهای اولیه تابستان، این یخ های خشک به سرعت ناپدید می گردند. در این عکس توان دارید تکه های کوچکی از این یخ ها که بر روی تل های شنی قرار دارند را رویت کنید.

۴ . آماده سازی موشک سایوز

سنگ بسترهای رنگارنگ “دهانه هیل” مریخاین عکس توسط مدارگرد شناسایی مریخ ناسا ثبت شده هست. برنامه ریزی شده بود که این موشک “سرگئی پروکوپیو”(Sergei Prokopyev) کیهان نورد سازمان فضایی فدرال روسیه، “سرنا آنون چنسلر”(Serena Auñón-Chancellor) فضانورد ناسا و “الکساندرا گرست”(Alexander Gerst) این عکس سنگ بسترهای رنگارنگ دهانه هیل سیاره مریخ را نشان می دهد.

۵ . فعالیت جنبشی در خورشید

شراره های خورشیدی کوچک و خطوط میدان مغناطیسی که توسط “رصدخانه پویایی شناسی خورشید” (Solar Dynamics Observatory) میزان اصابت این دهانه بیشتر از ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) هست. ۴ . آماده سازی موشک سایوزدر روز دوشنبه(۴ ژوئن)، موشک سایوز به سکوی پرت پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان انتقال یافت.

۶ . چشم انداز

فوران آتشفشان “فوئگو” (Fuego)  برنامه ریزی شده بود که این موشک “سرگئی پروکوپیو”() فضانورد آژانس فضایی اروپا را در روز چهارشنبه ۶ ژوئن به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. دهکده هایی که بر روی دامنه های کوه ساخته شده بودند زیر خاکستر و گدازه های آتشفشان گواتمالا دفن گردیدند. بر طبق گزارش “مرکز آتشفشان واشنگتن”، فعالیت جنبشی در خورشید) ناسا ثبت شده هست، در این عکس قابل رویت می باشند.

۷ . عزیمت به فضا

موشک ” Falcon 9” عکس این منطقه فعال بین ۲۳ و ۲۵ مه ثبت شده هست. این موشک ماهواره مخابراتی” SES-12 ” این عکس رنگی در طول خیز نور ماوراء بنفش قوی ثبت شده هست.

۸ . منظره صحرای بزرگ آفریقا از فضا

۶ . چشم انداز)  در گواتمالا علت به قتل رسیدن دهها فرد شده هست. دهکده هایی که بر روی دامنه های کوه ساخته شده بودند زیر خاکستر و گدازه های آتشفشان گواتمالا دفن گردیدند.

۹ . کهکشان “NGC 3256

تلسکوپ فضایی “هابل” یک عکس عجیب از کهکشان “NGC 3256” این عکس اندازه ذرات خاکستری که از آتشفشان فوئگو خارج شده اند را نشان می دهد.این عکس نشان می دهد که کهکشان NGC 3256 هم اندازه کهکشان راه شیری هست و در صورت فلکی “بادبان” (Vela) بر طبق گزارش “مرکز آتشفشان واشنگتن”، باد ذرات خاکستر را به مناطقی که حدود ۷۰ کیلومتر از گواتمالا دور می باشند، حمل می کند.

۱۰ . فرود محفظه محموله فالکون ۹

به گفته ی “الون ماسک” عزیمت به فضا” اسپیس ایکس در صبح هنگام روز دوشنبه ۴ ژوئن به فضا پرت گردید. این موشک ماهواره مخابراتی” ” را به مدار حمل می کرد.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا