بین الملل

موگرینی خواستار پشتیبانی بین المللی از اقتصاد اردن گردید

روزنامه اردنی ‘الدستور’روز یکشنبه درج کرد: موگرینی روز گذشته (شنبه) در امان پایتخت اردن با پادشاه این کشور دیدار و دو طرف در مورد ارتباطات راهبردی بین اردن و اتحادیه اروپا و راههای تقویت آن اظهار کرد و گو کردند.
بر طبق این گزارش در این دیدار علاوه بر این برنامه ها و اصلاحات اقتصادی دولت اردن به منظور گذر از چالش های اقتصادی و مالی کنونی این کشور، ارزیابی گردید.
موگرینی و عبدالله دوم علاوه بر این در مورد آخرین تغییرات منطقه ای من جمله مسئله فلسطین اظهار کرد و گو کردند.
پادشاه اردن نیز در این دیدار بر دستیابی به ‘صلح’ عادلانه و فراگیر بین فلسطین و’ اسرائیل’ طبق اصل تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.
عبدالله دوم بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران های منطقه من جمله بحران سوریه تاکید کرد و اضافه کرد که توافق منطقه های کاهش تنش در جنوب غرب سوریه که در سال گذشته میلادی میان اردن، آمریکا و روسیه حاصل گردید، باید محافظت گردد.
اردن از چند هفته پیش، شاهد اعتراض های وسیع و اعتصاب های سراسری هست. اعتراض ها در این کشور در پی اصلاح قانون مالیات بالا گرفت و ‘هانی ملقی’ نخست وزیر این کشور کناره گیری کرد.

افزایش مالیات یکی از خواسته های صندوق بین المللی پول از اردن برای کاهش بدهی عمومی این کشور هست.
از زمان افزایش مالیات بر فروش و درآمد در سال جاری و کنسل یارانه نان که یکی از کالاهای غذایی بنیادی فقرا به حساب می آید، عصبانیت مردمی در اردن نسبت به سیاست های دولت، شدت گرفته هست.
خاورم**۹۳۶۶** ۱۰۴۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا