تدبیر ورزشی

نگاه پرشورها به رتبه های بالای جدول لیگ برتر فوتبال

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، پرونده واگذاری تیم فوتبال تراکتورسازی به بخش خصوصی طبق برنامه زمانی اعلامی مختومه گردید تا ضمن انتهاء دادن به نگرانی هواداران از بلاتکلیفی تیم در فصل آتی لیگ برتر، نویدبخش انسجام مدیریتی و مربیگری در این تیم دوست داشتنی باشد.
در شرایطی که تا حتمی شدن واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی، سخن و حدیث های بسیاری در مورد آینده این تیم ریشه دار و باسابقه فوتبال کشورمان دهان به دهان می گشت، اکنون نگاه ها به لزوم تسریع در انجام خریدهای تیم و بستن نیرومند آن برای فصل آتی لیگ برتر دوخته شده هست.
هر چند از دید کارشناسان فوتبال، اصل واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی، بویژه با توجه به موفقیت صاحب جدید باشگاه در تیمداری در لیگ برتر فوتبال کشور، اتفاق مبارکی بود، اما تحولات دو هفته موخر این تیم از چند جهت قابل ارزیابی هست.
اولین دگرگونی با اهمیت بعد از خصوصی سازی باشگاه تراکتورسازی، خارج شدن این تیم دوست داشتنی از بحران بود؛ وضعیتی که قبل تر در جنجال رسانه ای مسئولان قبلی باشگاه و کوشش آنها برای مطرح کردن هر چه زیادتر خود از طریق کنش های رسانه ای مربوط با تیم ریشه داشت.

در همین حال شنیده شدن اسم سروش رفیعی و پیام صادقیان در اطراف باشگاه تراکتورسازی نشان می دهد که صاحب جدید باشگاه قصد دارد تیم قدرتمندی برای فصل آتی آماده کند.
البته این روزها اسامی بازیکنان متفاوت دیگری نیز به عنوان لیست خریدهای احتمالی باشگاه تراکتورسازی تبریز به گوش می رسد؛ عده ای از این بازیکنان مثل سامان نریمان جهان، سیدی و بابایی در تیم گسترش فولاد حاضر می باشند و با توجه به اینکه مالکیت گسترش فولاد تبریز نیز در اختیار زنوزی هست، به نظر می آید جابه جایی آنها به تراکتورسازی کار دشواری نیست.
یکی دیگر از اسامی جالب توجه که این روزها در باشگاه تراکتورسازی تبریز شنیده می شود، پیام صادقیان هست؛ این بازیکن جوان که پیشینه بازی در ماشین سازی و پرسپولیس را هم دارد، فصل گذشته در لیگ ترکیه توپ زد و اکنون این احتمال وجود دارد که فصل جاری را برای تراکتورسازان بازی کند.
سروش رفیعی نیز که روزهای خوبی را در تراکتورسازی داشت و باشگاه پرسپولیس در پی بازگرداندن وی بود، با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات، ناگزیر از ملحق شدن به تیم دیگری هست که توان دارد تراکتورسازی باشد؛ البته سپاهان با هدایت امیر قلعه نویی هم این بازیکن را قصد دارد.
”بازیکنان سرباز’ از دیگر چالش های تراکتورسازی بعد از تحولات مدیریتی موخر در این باشگاه خواهد بود که افکار عمومی را بشدت درگیر خود کرده هست؛ در شرایطی که قبل از این گفت وگو از برگشت بازیکنان سرباز به پادگان ها مطرح بود، زنوزی در قامت صاحب جدید تراکتورسازان اعلام نمود که ‘با توجه به تنگنا یارگیری در صورت جدایی بازیکنان سرباز’، توافق شده هست بازیکنان سرباز قبلی این فصل را هم در تیم تراکتورسازی بازی کنند.
بدین ترتیب تیم تراکتورسازی در فصل قبل روی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، برای آخرین سال قادر به استفاده از بازیکنان سرباز خواهد بود و از این بابت نگرانی ندارد.
در حال حاضر احسان پهلوان، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر و رضا شربتی بازیکنان سرباز تیم تراکتورسازی به شمار می روند.
هر چند تحولات در ساختار بازیکنان باشگاه تراکتورسازی در دو هفته گذشته از حساسیت مخصوصی برای هواداران میلیونی ‘پرشورها’ بهره مند بود و آنها به دقت هر گونه تصمیم مربوط با این حوزه را کاوش می کردند، اما انتخاب سرمربی برای تراکتورسازان نیز اهمیتی مضاعف داشت.
با این نگاه بود که انتشار خبر انتخاب ‘جان توشاک’، سرمربی ولزی فوتبال اروپا، به سکانداری تراکتورسازان در فصل ۹۸-۱۳۹۷ لیگ برتر فوتبال کشور سر و صدای بسیاری کرد و انعکاس وسیع ای در افکار عمومی و رسانه ها داشت.

البته در سال های گذشته اخباری مبنی بر کوشش برای جذب این سرمربی ولزی برای هدایت بعضی از باشگاه های فوتبال کشورمان مثل سپاهان نیز مطرح گردید که هرگز جامه عمل نپوشید.
حال هواداران میلیونی تراکتورسازی در سراسر کشورمان چشم به راهند تا ببیند آیا تیم دوست داشتنی شان بعد از تحولات مدیریتی و به تبع آن تغییر در ساختار کادرفنی و بازیکنانش توان دارد انتظار آنها را مبنی بر برگشت به رتبه های نخست فصل آتی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور پژوهشگر کند یا نه؟
۵۱۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا