آخرین خبرها

تعدادی بجای سرزنش آمریکا دربرجام به دولت هجوم می کنند

علی مطهری در صحبت با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص اجتناب دادن عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی از سرزنش یکدیگر در مورد برجام و محافظت اتحاد و انسجام ملی گفت: گروه های سیاسی و نهادهای کشور به جای آن که سیاسی و انتخاباتی فکر و عمل کنند باید نسبت به مسائل کشور نگاه ملی داشته باشند و مصلحت و منفعت های کشور را مد نظر داشته باشند ولی ما امروز گاهی تصویر این مطلب را شاهد هستیم.
وی با اشاره به مبحث خارج شدن آمریکا از برجام اضافه کرد: در این اقدام به جای آن که ایالات متحده را سرزنش کنند و رفتارش را مورد انتقاد قرار دهند، به دولت، رییس جمهوری و اعضای مذاکره کننده من جمله آقای دکتر ظریف هجوم می گردد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از گروه مذاکره کننده تجلیل گردد چون خارج شدن آمریکا از برجام نشان دهنده سود ایران و آسیب ایالات متحده در این توافقنامه بوده هست.
وی با بیان اینکه تعدادی بیان می کنند به چه سبب برجام را به شکلی ننوشتید که آمریکا نتواند از آن خارج گردد، گفت: حرفهایی زده می گردد که به طور اساسی با عقل جور در نمی آید.
مطهری به مبحث صلح حدیبیه در زمان پیامبر اشاره نمود و گفت: این منتقدان اگر در زمان پیامبر اسلام بودند اظهار می کردند به چه سبب این صلح را به شکلی ننوشتید که کفار یک سال بعد نتوانند آن را نقض کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب در مورد برجام گفت: این چنین رفتارها را باید اصلاح کنیم تا موجب ایجاد فضای دوقطبی در جامعه نشود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مورد احتیاج به انسجام ملی در دوره حاضر گفت: مطمئنا لزوم انسجام و اتحاد ملی امروز زیادتر از گذشته احساس می گردد.
وی با بیان اینکه مردم ما نشان داده اند که در این مواقع متحدتر می گردند، افزود: مشکل در بعضی گروه های سیاسی و نهادهای جمهوری اسلامی هست. این گروه ها از این مجال ها برای انتقامجویی استفاده می کنند؛ اگر در داخل کشور اتحاد و همبستگی وجود داشته از خارج کاری توان ندارند انجام دهند.
مطهری تصریح نمود: چند دستگی در داخل، مشوقی برای آمریکا و اسرائیل می باشد که اقداماتی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.
وی تاکید کرد: باید با مردم در مورد شرایط جدید کشور و موضوعاتی مثل برجام، نقاط مثبت آن و خارج شدن آمریکا از آن صحبت گردد و دستاوردهای برجام شرح داده گردد.
نماینده مردم تهران در مجلس به شکاف بین آمریکا و اروپا در اثر برجام اشاره نمود و گفت: این چنین اتفاقات مثبت از آثار برجام هست.
وی گفت: بعضی القا می کنند که برجام مخالف نظر رهبر معظم انقلاب بوده و تعدادی سرخود آن را امضا کردند، در حالی که این چنین نبوده و امضای برجام با اجازه رهبری انجام شده و این اظهارات فریب دادن مردم هست.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه به مبحث FATF اشاره نمود و گفت: تعدادی بیان می کنند که تصویب لایحه ملحق شدن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم خیانت به کشور هست و این لایحه استعماری هست در حالی که حقیقت چیز دیگری هست.
مطهری دنبال کرد: مسئولین کشور باید این مورد ها را برای مردم توضیح دهند و بیان کنند که در صورت عدم تصویب این لایحه چه مشکلاتی برای بانک های ما و مردم ایجاد می گردد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: تصویب این لایحه هیچ خطری برای ما و برای گروه های مبارزی مثل حزب الله و حماس ندارد.
وی اضافه کرد: ولی ما چون با مردم صحبت نمی کنیم، امکان دارد تعدادی تحت تاثیر تبلیغاتی که صورت می پذیرد قرار دریافت کنند و دلواپس گردند.
به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولین و کارگزاران نظام در نکته ای با اهمیت و بنیادی با اجتناب دادن «عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی» از سرزنش یکدیگر در مورد برجام اهتمام کردند: نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه ایراد ندارد و مسئولین هم باید به آنان توجه کنند، اما اهانت، هتک حرمت، اتهام و ایجاد دو قطبی بر سر برجام نباید صورت گیرد و اتحاد و همزبانی نباید نقض گردد.
سیام**۹۳۱۴**۱۵۵۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا