آخرین خبرها

تل آویو باید به دمکراتهای آمریکا نزدیک گردد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، این تارنما روز شنبه اضافه کرد: منتقدان داخلی نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعتقاد دارند تنها متکی بودن به دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا اشتباه هست. آنان اعتقاد دارند که ترامپ تا ابد در منصب کنونی خود باقی نمی ماند و به احتمال زیاد در دولت بعدی آمریکا، دیگر ریاست جمهوری این کشور نخواهد بود.
منتقدان سیاست های نتانیاهو در ازای دولت ترامپ اعتقاد دارند درصورتی که در دولت بعدی آمریکا یک نفر از دمکرات ها ریاست جمهوری گردد، آغوشی که امروز نتانیاهو برای ترامپ باز کرده هست، ارتباط آمریکا و اسرائیل را در آینده به خطر می اندازد.
آبرامز که پست های مهمی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در زمان رونالد ریگان و جورج دبلیو بوش روسای جمهوری وقت آمریکا داشت، گفته هست که حزب جمهوری خواه (حزب حاکم فعلی در آمریکا) بشدت طرفدار اسرائیل هست.
او در گفتگویی در اسرائیل به جروزالم پست گفت که پیامش خطاب به «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش آتید»، آوی گابای ریاست اتحادیه صهیونیست و اسحاق هرتزوگ رهبر حزب مخالف رژیم اسرائیلی هست؛ ‘شما باید از حزب دموکراتیک پشتیبانی کنید، کار شما این هست. نیازی نیست به جمهوری خواهان گفته گردد طرفدار اسرائیل باشید، این سخن باید به دمکرات ها گفته گردد.’
‘آبرامز عضو شورای ارتباطات بیگانه واشنگتن گفت که اشخاص قدرتمندی در حزب دمکرات مثل چاک شومر سناتور ایالت نیویورک، نانسی پلوسی رهبر اقلیت دمکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا و استنی هویر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرفدار اسرائیل می باشند.
جروزالم پست یادآور گردید: آنان همه در دهه شصت یا هفتاد عمرشان می باشند و به آن صورت اشخاص ۲۰ یا ۳۰ سال جوانتر که مشتاق طرفداری از اسرائیل باشند در میان اسامی دمکرات ها دیده نمی توان.
آبرامز با اشاره به رهبران ذکر شده احزاب اسرائیل گفت: همه آنان با شومر و پلوسی ارتباط دارند. اما آیا آنان با نسل بعد هم ارتباط دارند؟ این اشخاص باید به سراغ رهبران دمکرات بعدی بروند. کار آنان انتقاد از نتانیاهو برای ارتباطات نزدیکش با جمهوریخواهان نیست؛ کار آنان ایجاد ارتباط نزدیک با دمکرات ها هست.
آبرامز اشاره نمود که یک دولت راست گرا در طول ۱۷ سال موخر بر اسرائیل حاکم بوده هست. وی گفت: تعجبی ندارد که چنین دولتی ارتباطات بهتری را با جمهوری خواهان نسبت به یک دولت دمکراتیک برقرار خواهد کرد.
وی علاوه بر این گفت: بوش و ترامپ این پیام را ابلاغ کردند که اسرائیل با اهمیت هست. پیام او در مورد این بود که نقدهای زیادی داریم و اینکه اگر شما در حزب چپ آمریکا هستید، درباره اسرائیل زیاد مشتاق نباشید.
آبرامز معتقد هست، این معنا که اگر یک دولت چپ گرا در اسرائیل وجود داشت حزب چپ آمریکا به سرعت طرفدار اسرائیل می گردید، به نظر درست نمی آید.
ترامپ از رژیم اسرائیلی در سازمان ملل پشتیبانی کرده، سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس جابه جا کرد و از توافق اتمی ایران خارج شد، تمام این کارهای را در پشتیبانی از اسرائیل انجام داد که باعث رضایت نتانیاهو جای گرفت.
اروپام**۳۲۳۴**۱۷۲۳
https://www.jpost.com/Israel-News/Politics-And-Diplomacy/Is-the-US-Israel-relationship-in-danger-559438

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا