آخرین خبرها

تحلیلگران:چین، هند و روسیه در شانگهای از برجام پشتیبانی می کنند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا ‘سیرکان کاناداپالی’ کارشناس امور چین در موسسه جواهر لعل نهرو هند در اظهار کرد و گو با این روزنامه می گوید: یکی از مسایل با اهمیت اجلاس سازمان همکاری شانگهای، برجام هست که در این نشست در مورد آن رایزنی و از آن پشتیبانی می گردد.
وی اظهار کرد که کشورهایی مثل چین و هند عموما با مسایل مربوط با انرژی دست در گریبان می باشند و نقض برجام از سوی آمریکا توان دارد مشکلاتی را برای آنان در همکاری با ایران مهیا کند و برای همین این کشورها قصد دارند به هر شکل از توافق اتمی پشتیبانی کنند.
این تحلیلگر هندی اضافه می کند که حامی های برجام از هر فرصتی من جمله اجلاس سران برای رهایی این توافق استفاده می نمایند و در اطلاعیه انتهایی اجلاس ‘چینگ دائو’ نیز به وضع خاورمیانه و این نگرانی ها اشاره خواهد گردید.
وی تصریح نمود که چین و روسیه دو کشوری می باشند که بسیار زود نگرانی شان را بابت اقدام دولت آمریکا در نقض برجام اعلام نمودند و اکنون هند به آنان پیوسته هست و با توجه به اینکه ایران تامین کننده بزرگ انرژی برای هند و چین هست طبعا باید از توافق اتمی محافظت گردد.
”آلکساندر گابوف’ از مرکز کارنیه روسیه نیز می گوید که همه کشورهای حاضر در اجلاس سران شانگهای قصد دارند از این مجال برای محافظت از برجام و ایجاد وحدت بر ضد آمریکا استفاده نمایند.

”جانگ شین’ کارشناس چین از دانشگاه نورمال نیز می گوید: نقض برجام توسط آمریکا چیزی نبود که کشورها قصد داشتند شاهد باشند آنان رفتارهای آمریکا را نسنجیده می دانند نقض برجام ناامید کننده بود.
وی اظهار کرد که در کنار طرح مبحث برجام در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای ایران به احتمال زیاد کوشش می نماید تا درمورد عضویت رسمی خود نیز رایزنی هایی انجام دهد.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا