بین الملل

نرخ بیکاری منطقه یورو به ۸.۵ درصد رسید

نرخ بیکاری منطقه یورو

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، این پایین ترین نرخ بیکاری به ثبت رسیده در منطقه یورو از دسامبر ۲۰۰۷ تاحالا محسوب می گردد و هم چنین ۰.۱  درصد کمتر از تورم هر ساله منتهی به ماه آوریل هست. علی رغم آن که نرخ بیکاری در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا بدون تغییر نسبت به ماه پیش و در سطح ۷.۱ ۱ درصد باقی ماند. با این وجود نرخ بیکاری اتحادیه اروپا هنوز هم در پایین سطح خود از سپتامبر سال ۲۰۰۸ قرار دارد.

دفتر آمار اتحادیه اروپا برآورد زده هست ۱۷.۴۶۲ ۸۸۰۸۸۰میلیون نفر در منطقه یورو زندگی می کنند. در قیاس با ماه مارس ۲۰۱۸، شمار بیکاران در اتحادیه اروپا ۵۳هزار نفر و در منطقه یورو ۵۶ هزار نفر کاهش داشته هست.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پایین ترین نرخ بیکاری مربوط به چک با ۲.۲ درصد، مالت با ۳ درصد و آلمان با ۳.۴ درصد بوده هست در حالی که بالاترین قیمت بیکاری در یونان با ۲۰.۸ درصد و اسپانیا با ۱۵.۹ درصد رویت شده هست.

در قیاس با مدت مشابه پارسال نرخ بیکاری در کلیه کشورهای عضو بجز ایتالیا و استونی کاهش یافته هست که در ایتالیا نرخ بیکاری تحولی نکرده و در استونی ۰.۳  درصد افزایش داشته هست. بیشترین کاهش در نرخ بیکاری نیز مربوط به قبرس با ۳.۱ درصد کاهش و کرواسی با ۲.۴ درصد بوده هست.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا