آخرین خبرها

کنترل آسمان سنگاپور برای نشست ترامپ- کیم

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز شنبه ایرنا فرودگاه سنگاپور یکی از پرازدحام ترین جایگاه ها رفت و آمد هوایی در قاره آسیا بویژه جنوب شرق قاره آسیا محسوب می گردد.
مسئولین سازمان هواپیمایی سنگاپور اعلام نمودند که این تصمیم به سبب برپایی نشست تاریخی رهبران آمریکا و کشور کره شمالی در این کشور اتخاذ شده هست.
قرار هست دیدار سران کشور کره شمالی و آمریکا روز ۲۲ خرداد با حضور 'دونالد ترامپ' و 'کیم جونگ اون' در شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق قاره آسیا صورت پذیرد.
بر طبق گزارش کاخ سفید این دیدار در جزیره 'سنتوزا' سنگاپور انجام می گردد و دو طرف در این دیدار درباره خلع جنگ افزار اتمی در شبه جزیره کره اظهار کرد وگو می کنند.

طبق گزارش رسانه های آسیایی قرار هست 'کیم جونگ اون' رهبر کشور کره شمالی برای شرکت در این نشست با اسکورت یک جت جنگنده چینی وارد سنگاپور گردد.
هواپیمای رهبر کشور کره شمالی نامیده شده به 'ایرفورس وان' برای ورود به سنگاپور از فراز حریم هوایی چین گذر می کند و شهر پکن می خواهد هواپیمای وی را با یک جنگنده اسکورت کند که یکی از قویترین و بالاترین سطح تدابیر امنیتی محسوب می گردد.
بر طبق گزارشی که در سازمان بین المللی هوانوردی و سازمان هوانوردی آمریکا نیز مذکور ، فضای هوایی سنگاپور در سه روز ۱۱تا ۱۳ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) و فضای هوایی این کشور محدود می گردد که این تصمیم به منظور امنیت این نشست اتخاذ شده هست.
کارشناسان هوانوردی حدس زدند سایر پروازهای سنگاپور نیز دراین ایام با دیرکرد انجام خواهد گردید.


یکی از با اهمیت ترین مباحث این عزیمت علاوه برتامین امنیت رهبر کشور کره شمالی تامین هزینه های اقامت کیم جونگ اون در سنگاپوراست که تقریبا هر شب نزدیک به ۶ هزار دلار ( ۸ هزار دلار سنگاپور) تخمین شده هست.
البته سنگاپور اعلام نموده که قسمتی از هزینه های دیدار آتی رهبران آمریکا و کشور کره شمالی را که به میزبانی کشورش برگزار می گردد، پرداخت خواهد کرد.
به صورت کلی این دولت -شهر جنوب شرق قاره آسیا ناگزیر از تحمل هزینه های سنگین این نشست عالی امنیتی می باشد .

انتقال و میزبانی از رهبر کشور کره شمالی و ریاست جمهوری آمریکا بهمراه گروههای وسیع محافظان آنان از بزرگترین چالش های امنیتی- لجستیکی در ایام این نشست مذکور که مسئولین سنگاپوری درصدد می باشند تا با استفاده از نیروهای امنیتی این کشور ، آمریکا و کشور کره شمالی آن را برطرف کنند.
آساق **۱۵۹۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا