بین الملل

یک اتحادیه عربی-اسلامی مشابه اتحادیه اروپا تشکیل گردد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز جمعه ایرنا، ‘شیخ عکرمه صبری’ صبری در گفت و گو با خبرگزاری ‘فلسطین الیوم’ خواستار تشکیل اتحادیه عربی اسلامی برای پشتیبانی از ملت های عربی اسلامی و محافظت اموال و ثروت های اقتصادی آنان گردید و اظهار کرد: کشورهای عربی به خاطر درگیری هایی که قدرت های بزرگ در راس آن آمریکا هدایت می کند، با خطر بزرگی روبه رو می باشند.
خطیب مسجدالاقصی اضافه کرد: اختلافات و درگیری های موجود در منطقه عربی و اسلامی با هدایت نیروهای بزرگ استعماری بویژه آمریکا به وقوع می پیوندد و منتج به تجزیه جهان عربی و اسلامی شده هست.
صبری دنبال کرد: با توجه به چنین خطری، باید ایجاد اتحادیه ای میان عرب ها و مسلمین مشابه اتحادیه اروپا را در صدر کار خود قرار دهیم. کشورهای اروپایی بعد از درگیری های خونین و دامنه داری که با آن رو به رو بودند، سر انجام توانستند با ایجاد اتحادیه اروپا، بحران های بین خود را حل و فصل کنند.
وی از اتحادیه عرب و سازمان مشارکت اسلامی خواست در مورد ایجاد چنین اتحادیه ای وارد عمل گردند و اظهار کرد: یکی از با اهمیت ترین نتیجه های تشکیل این اتحادیه، جلوگیری از دخالت قدرت های بزرگ در امور داخلی کشورهای عربی و دست اندازی بر اموال مسلمین هست.
وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: تکریم روز جهانی قدس در حقیقت موجب احیای این شهر مقدس در قلوب ملت های عربی و اسلامی می گردد و به آن اهمیت تاریخی، دینی و فرهنگی می بخشد که عامل اتحاد میان امت هاست.
صبری تاکید کرد: روز جهانی قدس گامی در زمینه یکپارچه سازی کوشش ها در پشتیبانی از قدس هست.

سال کنونی نیز تظاهرات روز قدس در پشتیبانی از مردم غزه و محکومیت کارهای موخر آمریکا در فلسطین در ایران و بعضی کشورهای عربی من جمله عراق و بحرین برگزار گردید.
خاورم**۹۳۲۹**۱۰۴۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا