اقتصادی

تفاوت استانبول با تورهای دیگر چیست؟

به گزارش تدبیرشرق به نقل از سرویس بازار ایسنا، به نظر زیادتر مردم ایران مسافرت به استانبول ساده و بی دغدغه هست. استانبول هم از همه نظر تکمیل هست. از نظر اینکه روزانه پروازهای بسیاری به سمت استانبول می رود و انواع گوناگون که ما طی گزارشی کوتاه و چکیده شده در زیر به شما توضیح می دهیم.

استانبول در ماه های مختلف همراه با تور استانبول

تابستان استانبول

برای مردم مسافرت به استانبول هیچ تنگنا و حدودی ندارد. مردم هر ماه به استانبول مسافرت می کنند و با کلی خاطره خوب باز می گردند.

تابستان ۹۷ اندک اندک نزدیک می شود و میدان گسترده ای برای مسافرت در استانبول باز می شود. اکنون که دیگر فصل تعطیلات و استراحت ها هم نزدیک شده، آب وهوای استانبول میانه رو و شرایط استانبول هم خوب تر و عالی تر از همیشه شده هست. انگار همه چیز دست در دست هم داده تا مسافرت به این شهر در تابستان رونق پیدا نماید. با آغاز مسافرت های تابستانی چارتر کننده ها پروازهای خود را می گشایند و قیمت ها روزانه به روز می شود. این فرایند تا انتهاء تابستان برقرار هست و طبق معمول در ماه شهریور که انتهاء خوشی و فرجام تعطیلات هست، استانبول دوباره در غلغله ای از شور و اشتیاق توریستی فرو می رود.

زمستان استانبول

اندک اندک از تابستان فاصله می گیریم و به ماه های سرد پاییز و زمستان نزدیک می گردیم. واضح هست که ترکیه به وسیله قرارگیری در شمال ایران، آب و هوای سردتر و دمای پایین تری پیدا می نماید. اکنون در این ماه توریست ها اهتمام می کنند از لباس های گرم تری استفاده نمایند تا در رفت وآمد خود در خیابان های استانبول کمتر اذیت گردند.

منطقه های متفاوت استانبول

 

استانبول زیبا از گذشته به شهر چند منطقه ای سرشناس بود. توریست هایی که به استانبول مسافرت می کنند شاهد منطقه های متفاوت پیاله پاشا، شیشلی، آکسارای، تکسیم و عثمان بی می باشند. هتل های استانبول در همه این منطقه های پراکنده شده اند.

طبق معمول زیادتر هتل های خوب و عالی استانبول که زیادتر مردم هم آنان را برای اقامت انتخاب می نمایند در همین منطقه تکسیم واقع شده هست.

منطقه تکسیم ( میدان استقلال )

در منطقه دوست داشتنی تکسیم میدان استقلال بسیار سرشناس هست. اگر از زیادتر توریست ها و اشخاص مقیم ترکیه در این باره سؤال کنید همه همان واژه استقلال را بر سر زبان ها می آورند. زیادتر جایگاه ها خرید، هتل های با اعتبار در همین میدان استقلال واقع شده هست.

طبق معمول هتل های همین منطقه استقلال با توجه به لوکیشن عالی و خوبی که دارند ریت بالاتری هم به شما عرضه می دهند.

طبق معمول زیادتر توریست ها این منطقه و همین میدان را برای اقامت ترجیح می دهند. اما خوب خیلی از توریست ها هم ترجیح می دهند در هتل های عالی و خوبی اقامت کنند که اکنون اگر هم واقع در میدان استقلال نباشد با اهمیت نیست. برای مثال هتل مترو پلیتن استانبول که نزدیک به مترو هست هر ساله اقامت و امتیازات بالایی داشته هست. خیلی از ایرانی ها در این هتل اقامت کرده اند و اتفاقا راضی هم بودند.

قیمت ارز در ترکیه

بعد از اخذ ویزا به کشور مد نظر چیزی که بسیار توجه توریست ها را به سمت خود جلب می کند، مبدل قیمت ارز خواهد بود. در حال حاضر توریست ها برای رفتن به استانبول به چنج کردن و مبدل ارز نیازمند می باشند. در این میان ریت دلار و لیر بسیار عالی و با اهمیت خواهد بود. در کمال خوشبختی در حال حاضر بازار استانبول رونق بسیاری دارد و چون قیمت دلار صعودی شده طبق معمول مسافران فوری از بازار استفاده می نمایند. این طور که از گذشته تاحالا مشخص بوده ریت دلار در حال گردش خاصی هست و امکان دارد یک روز تصاعد کند و یک روز دیگر نزول داشته باشد. خیلی از مسافران بی توجه به آن که وضع دلار در بازار چه طور هست به مسافرت خود و چمدان و کوله بارهای مسافرتی می اندیشند. اما خوب خیلی ها هم می باشند که مجال پیش آمده را غنیمت می دانند و خیلی فوری با کاهش قیمت تور استانبول اما خوب خیلی ها هم می باشند که مجال پیش آمده را غنیمت می دانند و خیلی فوری با کاهش قیمت خود را بر می گزینند.

پروازهای متفاوت به سوی استانبول

چیزی که واضح هست این هست که روزانه ایرلاین های متفاوت به سوی مقصد استانبول روانه می گردند. در نتیجه این امکان وجود ندارد که یک روز هیچ ایرلاینی روانه استانبول نشود. اگر استانبول را مقصد گردشگری ندانید حتما  تور آنتالیا اگر استانبول را مقصد گردشگری ندانید حتما  را برای مقصد گردشگری در تابستان انتخاب کنید.

اما خوب اینکه روزانه و هر ساعت و در هر شرکتی رویت می شود، این هست که توریست ها دوست دارند با ایرلاین های متفاوت چه بیگانه و چه ایرانی به استانبول بروند. ایرلاین های بیگانه انواع مختلفی دارند. برای مثال در این زمینه میتوان به ترکیش ایرلاین یا انور ایر یا سان اکپسرس اشاره نمود. خوب این پروازها که اصل پرواز ترک می باشند به مراتب خدمات بهتری عرضه می دهند و گران تر می باشند. خوبی پروازهای ترک این هست که این پروازها حتی به شما اجازه حمل ۳۰ کیلو بار را می دهند.

اما عده دیگر می باشند که ترجیح می دهند با همان پروازهای ایرانی به ترکیه بروند. خیلی از توریست ها پروازهای ارزان را انتخاب می نمایند چون برای آنان رسیدن به مقصد مهمترین هست. پروازهای ایرانی خوبی مثل آتا یا زاگرس یا ماهان و قشم ایر روزانه پروازهای خود به سمت ترکیه را می گشایند. اما خوب این مزیت برای این پروازها برقرار هست که هزینه کمتری دارند. علاوه بر این که پروازهای ایرانی به غیر از ماهان بارهای پروازی مختلفی دارند. طبق معمول پرواز ماهان ۳۰ کیلو بار را برای هر نفر اذن می دهد و شما در فرودگاه با جریمه روبه رو نمی شوید.

 معمولا تورهای بسیاری را گشت نوید پیشنهاد می کند برای مسافران ایرانی اما تور دبی برای تابستان  را نمی شود با تورهای دیگر قیاس کرد. چون هوای  بسیار گرم و شرجی هست.

علاقه مندان توان دارند برای اکتساب اطلاعات زیادتر با شماره تلفن۲۲۳۳۲۷۵۳  تماس بگیرید و یا به وب سایت گشت نوید 

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا