اقتصادی

معترضان کانادایی پرچم انگلستان را آتش زدند

به نوشته روزنامه انگلیسی سان، قرار هست سران آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایتالیا، انگلستان و اتحادیه اروپا برای شرکت در اجلاس گروه هفت در کانادا گردهم آیند.

ترزا می نخست وزیر انگلستان قرار هست با سران همه هفت کشور عضو گروه هفت به استثنای دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا در کانادا گفتگوها رسمی داشته باشد.
ریاست جمهوری آمریکا با رهبران شش کشور دیگر عضو گروه هفت به سبب اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از این کشورها، دچار اختلاف شده هست. انتظار نمی رود که ترامپ زمان بسیاری را در کبک کانادا برای حضور در اجلاس گروه هفت سپری کند.
این در حالی هست که نخست وزیر انگلستان به احتمال زیاد با ریاست جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه هفت، گفتگوها غیررسمی خواهد داشت تا از این مجال برای دفع خطر واقع شدن جنگ تجاری استفاده نماید.
سران انگلستان، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن قرار هست در اجلاس گروه هفت نگرانی خود را درباره اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا را به ترامپ جابه جا کنند.
در همین حال، کمیسیون اروپا تائید کرده که می خواهد از ماه جولای (تیر ماه) با اعمال تعرفه های متقابل بر بعضی کالاهای آمریکایی، اقدام آمریکا در وضعیت تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم را تلافی کند.
به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، ترامپ مدتی قبل بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا تعرفه وضعیت کرد و آنان را به ترتیب به ۲۵ و ۱۰ درصد رساند.
این اقدام با اعتراض شدید اتحادیه اروپا و دو همسایه آمریکا یعنی کانادا و مکزیک رو به رو شده هست. این کشورها در سازمان تجارت جهانی از آمریکا شکایت کرده و متقابلا تعرفه واردات بعضی کالاها از آمریکا را افزایش داده اند.

جی۷، نشست سران هفت کشور صنعتی هست. بعدها کانادا نیز به این گروه ملحق شد.
اروپام**۹۱۰۹**۱۶۶۳**

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا