آخرین خبرها

رییس اتاق بازرگانی ارومیه: آذربایجان‌غربی و وان ترکیه باید از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند

رییس اتاق بازرگانی ارومیه: آذربایجان‌غربی و وان ترکیه باید از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند

استان‌ها > آذربایجان غربی – رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی و وان ترکیه باید از ظرفیت‌های یکدیگر برای توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی بهره مند شوند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن انتظار  در اجلاس اقتصادی اتاق‌های بازرگانی ارومیه و وان که در هتل آنا برگزار شد با اشاره به توافقات صورت گرفته در اجلاسی که در شهرستان خوی برگزار شد گفت: دیدار امروز، برای تکرار دیدارها و اجرایی کردن تفاهم نامه امضا شده، برگزار می شود و در این راستا از مدیران نمایشگاه های بین المللی ارومیه و وان انتظار داریم با افزایش فعالیت های خود دو طرف را در رسیدن به اهداف مدنظر یاری دهند.
وی افزود: برای گسترش تبادلات اقتصادی دو منطقه باید دو طرف تلاش های لازم را صورت داده و دیدار ها را نیز بیشتر کنند ضمن اینکه کمیسیون و تیم های گردشگری می توانند تاثیر زیادی بر این اتفاق داشته باشند.
وی اضافه کردند: عصرامروز و در جلسه B2B فعالان اقتصادی بیشتری حضور خواهند یافت تا برای حل مشکلات و افزایش مبادلات بحث و تبادل نظر کنند.
رییس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: همانطور که میدانید ایران از سوی جهان تحریم شده بود که با تلاش‌های دولت دکتر روحانی این تحریم ها برطرف شد و دولت ایشان برای برقراری ارتباط های جهانی تلاش های زیادی داشتند.
انتظار گفت: ما با کشورهای همسایه من جمله ترکیه هیچ مشکلی نداریم و انتظار داریم از ظرفیت ها و پتانسیل های یکدیگر برای افزایش مراودات اقتصادی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه با داشتن مراودات مناسب با کشورهایی چون ایالات متحده، مراودات مناسبی با ترکیه و بالاخص وان نداریم و در این راستا مراوده تنها ۲۰۰ دلار بازای هر نفر رقم بسیار ناچیزی است.
رییس اتاق بازرگانی ارومیه خاطر نشان کرد: پیشنهاد میکنم در اولین فرصت استانداران استان های آذربایجان غربی و وان به‌همراه تیم های اقتصادی نشستی را در یکی از دو استان برگزار کنند زیرا  داشتن ۴ گمرک رسمی و ۵۶۰ کیلومتر مرز، تجارت اندک طرفین تعجب آور است.

مسئولان اتاق بازرگانی وان ترکیه در قالب یک هییت تجاری و اقتصادی برای همکاری با فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده اند.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا