آخرین خبرها

فناوری اطلاعات در لیست اولویت بندی تخصیص ارز قرار گیرد

« «محمدباقر اثنی عشری» روز دوشنبه در اظهار کرد و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین چهار تا پنج درصد در تولید ناخالص داخلی کشور سهیم است و اگر بانک مرکزی به همین میزان تسهیلات و مراجع ارزی در اختیار این بخش قرار دهد، مشکلات این صنف برطرف می گردد.
تولید ناخالص داخلی که به اختصار GDP گفته می گردد، به کل اعتبار تولید کالاها و خدمات در یک کشور به نرخ بازار طی یک بازه زمانی یکساله گفته می گردد که میزان تولید و درآمد ملی یک کشور را مشخص می نماید.
وی به نامه موخر سازمان نظام صنفی رایانه ای به رییس جمهوری برای پیگیری برطرف مشکلات صنف ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره نمود و آن را گام مهمی در برطرف شدن مشکلات این صنف دانست.
اثنی عشری یادآور گردید: بعد از اقدام دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز در فروردین ماه امسال، سازمان نظام صنفی رایانه ای ۲۳ اردیبهشت ماه پیش مشکلات پیش آمده بخش تامین امکانات رایانه و فرآورده ها فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز پرداخت امتیازات (لایسنس) مربوط نرم افزاری را با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان گذاشت و درخواست رسیدگی و پیگیری در مراجع بالاتر را مطرح نمود.

ریاست سازمان نظام صنفی رایانه ای در مورد اینکه این مشکلات توان دارد به خارج شدن بعضی فعالین از عرصه فناوری اطلاعات گردد، اظهار کرد: این مبحث قابل قضاوت نیست زیرا افرادی که در یک اکتساب و کاری فعالیت های چندین ساله دارند، توان ندارند به سادگی فعالیت خود را رها کنند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، دولت از ۲۱ فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام نرخ هر دلار ۴۲۰۰ تومان کلید زد؛ در این شیوه، نیازهای ارزی تقاضا کنندگان اولویت بندی می گردند و طبق این اولویت ها تخصیص ارز از طریق سیستم نیما انجام می گردد.
به گفته اثنی عشری، بخش فناوری اطلاعات در اولویت های تخصیص ارز بانک مرکزی واقع نیست و کالاهای اساسی، فرآورده ها کشاورزی، دوا و کالاهای واسطه ای مورد احتیاج واحدهای صنعتی برای دریافت ارز اولویت دارند.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا