آخرین خبرها

وزیران خارجه آمریکا و کره جنوبی تلفنی گفت و گو کردند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا از یونهاپ، دو طرف در این مذاکره تلفنی به صورت طولانی در مورد برپایی اجلاس سران و ارتباطات دو کشور و شرایط و چگونگی گفتگوها سران بحث و رایزنی کردند.
این در شرایطی هست که تنها چند روز دیگر در ۲۲ خرداد ماه، سران دو کشور آمریکا و کره جنوبی در سنگاپور دیدار خواهند نمود.
وزارت خارجه کره جنوبی در اطلاعیه ای آورده هست که گفتگوها دو طرف ۱۵ دقیقه به طول انجامیده و قسمتی از آن به اجلاس سران ذی ربط بوده هست.
طبق گزارش های موجود مقام آمریکایی نتیجه های دیدار ‘کیم یونگ چول’ مشاور ارشد و معاون رهبر کشور کره شمالی در آمریکا را به اطلاع همتای کره جنوبی خود رسانده هست.
این مقام کشور کره شمالی هفته قبل دو روز با وزیر خارجه آمریکا دیدار و اظهار کرد و گو کرد و نامه رهبر کشور کره شمالی را تسلیم ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهور آمریکا کرد.
”وانگ یی’ وزیر خارجه چین هم در ماه جاری میلادی با ‘مایک پمپئو’ دیدار کرده بود و به وی بیان کرد که چین از خالی سازی شبه جزیره کره از جنگ افزار های اتمی و برپایی اجلاس سران پشتیبانی می کند.
وزیر خارجه چین در جریان آن ملاقات با وسیله امیدواری از این که دو طرف مسایل منطقه ای و بین المللی را از طریق دیپلماسی و سیاسی حل و فصل کنند، اظهار کرد: مسئله کشور کره شمالی در مرکز توجه ما در گفتگوها بوده هست.
وی با تاکید بر اینکه چین دارای تعهد به خالی سازی شبه جزیره کره از جنگ افزار اتمی هست، اضافه کرد: موضع ما در این زمینه تغییر نخواهد کرد در عین حال اعتقاد داریم مستلزم دستیابی به این هدف، توجه به نگرانی های امنیتی کشور کره شمالی و انجام آن در مجال مناسب هست.
او دنبال کرد: خالی سازی شبه جزیره کره از جنگ افزار اتمی اثر مدت زمان طولانی بر روال صلح و ثبات این منطقه دارد، علاوه بر این چین به صورت کامل از گفتگوها ریاست جمهوری آمریکا با رهبر کشور کره شمالی پشتیبانی می کند.
وزیر خارجه چین با بیان این که رابطه و اظهار کرد و گوی مستقیم بین رهبران دو کشور، کلید حل مسئله اتمی در شبه جزیره کره هست، اظهار کرد: ما در انتظار دیدن این جلسه مطابق برنامه تعیین شده و موفقیت آن هستیم.

آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا