آخرین خبرها

مشی علوی در جای جای زندگی امام خمینی (ره) متجلی بود

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن این اطلاعیه به توصیف زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ۞

سوره احزاب؛ آیه ۲۳

سوره احزاب؛ آیه ۲۳بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، آزادمردی که مشی علوی در جای جای زندگی او متجلی بود، فرصتی برای بازخوانی اندیشه‌های متعالی معمار کبیر انقلاب اسلامی برای استمرار راه اوست. امام خمینی (ره) جوانان را مؤلفه‌ای بنیادی در تحقق انقلاب اسلامی و نیز استمرار و استمرار آن و سرمایه اجتماعی عظیمی می‌دانست؛ امید او برای استمرار حرکت الهی انقلاب به جوانان بود و سفارش می کرد جوانان با تهذیب نفس و اخلاص، پژوهش ها خود در راستای احکام اسلام و مبانی نورانی قرآن را توسعه داده، اسلام حقیقی را بشناسند و بشناسانند. امروزهم پیام امام راحل در پیش روی جوانان ایرانی قرار دارد که «قدر و نرخ لحظه های شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مقابله علمی و عملی بزرگ، تا رسیدن به اغراض عالی انقلاب اسلامی آماده کنید»، «بکوشید و خود به احکام اسلام عمل کنید و دیگران را ملزم به عمل کنید و پرده های ضخیمی که کجروان بر چهره نورانی اسلام افکنده اند رفع کنید.»

امروز ایران اسلامی تا تحقق اغراض عالی انقلاب اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی فاصله بسیار دارد. از طرفی موانع بیگانه و از طرف دیگر موانع داخلی، دست به دست هم داده تا سد راهی گردند که رهبر کبیر انقلاب اسلامی آغازگر آن بود. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجوهای در اروپا که از شروع شکل گیری خود از نصایح و پیامهای ژرف و پرمهر آن عالم مجاهد برخوردار بوده است، اینک در بیست و نهمین سالگرد رحلت امام مهربانیها، وصایای حکیمانه وی را سرلوحه اعمال و کارهای خود دانسته و اعضای خود در سراسر اروپا را به محافظت و تقویت اصالت اسلامی و انقلابی خود و اجتناب از انحراف از خط امام (ره) فرامی قرائت کرد. امروز که رهبر معظم انقلاب پرچمدار آرمانهای امام راحل است، بر ماست تا در میانه کارزار شگرف حاضر، پشتیبان آن کشتیبان باشیم تا به ساحل رهایی رهنمون شویم.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا