آخرین خبرها

اثرگذاری منفی جنگ تجاری ترامپ با متحدین آمریکا بر اقتصاد جهان و حمل و نقل هوایی

 

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، با افزایش تنش‌ها در عرصۀ تجارت جهانی به دنبال تصمیمات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تعرفۀ واردات کالاها از کشورهای متفاوت بویژه متحدین واشنگتن ، مسئولان شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل هوایی نسبت به خسارات وارده به صنعت حمل و نقل هوایی و اقتصاد جهان اخطار دادند.

ایالات متحده آمریکا علاوه بر وضع تعرفه‌های جدید بر واردات کالاهای چینی، تعرفۀ واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را نیز افزایش داده هست.

در جریان نشست سالانۀ انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) که روز یکشنبه در سیدنی با حضور ۱۳۰ مدیرعامل و هزار نماینده از خطوط هوایی بین‌المللی برگزار گردید، الکساندر دو ژونیاک مدیرعامل این انجمن تاکید کرد هر تصمیمی که تجارت، کوچ و مسافرت را کاهش دهد، اثر منفی بر درآمدزایی صنعت حمل و نقل هوایی دارد. او اظهار کرد: «هر کاری که فعالیت‌های تجاری را کاهش دهد و موجب کاهش شمار مسافران خطوط هوایی شود، خبر بدی برای ماست.»

»افزایش تعرفه‌های واردات فولاد نیز بر میزان سرمایه گذاری‌ها در زیرساخت‌هایی مثل بنادر، فرودگاه‌ها و هتل‌ها تاثیر می‌گذارد و افزایش تعرفه‌های ورود آلومینیوم می‌تواند صنعت ساخت هواپیما را با مخاطراتی مواجه کند؛ گرچه از نظر مسئولان دو شرکت بزرگ بوئینگ و ایرباس، حالا برای بررسی میزان این تاثیرات بسیار زود هست.

دوگ پارکر، مدیر خطوط هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» نیز در نشست سیدنی تاکید کرد «هر زمان که تنش‌ها در تجارت جهانی و تجارت آزاد افزایش می‌یابد، نگرانی ما تشدید خواهد گردید.»

»به گفته مسئولان صنعت حمل و نقل هوایی، وضع عدم اطمینان در تجارت بین‌الملل درخواست ها برای سفرهای تجاری را که از با اهمیت ترین عاملان سودآوری این صنعت هست، کاهش می‌دهد.

 

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا