آخرین خبرها

آمریکای منزوی، در جنگ تجاری نشست گروه هفت

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استیون منوچن، وزیر خزانه داری آمریکا با سایر اعضا که هجوم چند جانبه دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا را به باد انتقاد گرفتند، اختلاف نظر داشت.

شش وزیر دارایی این گروه در جریان نشست ونکوور نسبت به حس خیانتی که از متحد قدیمی خودشان دریافت کردند، ابراز تنفر کردند. با این وجود وزیر دارایی آمریکا این اختلاف نظرها را بی ارزش دانسته و اظهار کرد ایالات متحده آمریکا همچنان به روند جی ۷ پایبند هست.

بیل مورنئو، وزیر دارایی کانادا تاکید کرد، این کشور و پنج متحد دیگرش از منوچن خواستند تا در اعتراض به تعرفه های جدید آمریکا پیام نگرانی و ناخشنودی آنان را به کاخ سفید جابه جا کند. برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه هم ناخشنودی خودش را ابراز کرد.

اتحادیه اروپا و کانادا بزرگترین مرجع واردات فولاد و آلومینیوم از آمریکا می باشند. اولاف شولز، وزیر دارایی آلمان به خبرنگاران اظهار کرد که تعرفه های آمریکا “مشکلی بسیار جدی” اولاف شولز، وزیر دارایی آلمان به خبرنگاران اظهار کرد که تعرفه های آمریکا “مشکلی بسیار جدی” برای روابط  دو سوی آتلانتیک می باشند. او تاکید کرد: هیچکس متوجه نمی توان که به چه سبب باید تعرفه های بیشتری برای فولاد و آلومینیوم مدنظر داشته گردد.

هیچ اطلاعیه مشترکی از سوی این نشست وزارتی گروه هفت منتشر نشد و همین از اختلاف شدید جناج ها در قلب اقتصاد جهان حکایت دارد.

دولت آمریکا تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد را افزایش داده و به ترتیب به ۱۰ و ۲۵ درصد رسانده هست.

برونو لاماری، وزیر خارجه فرانسه در این جلسه با انتقاد شدید از تصمیم دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا با وضعیت تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم اخطار داد که: “جنگ تجاری امکان دارد “ظرف چند روز آینده” برونو لاماری، وزیر خارجه فرانسه در این جلسه با انتقاد شدید از تصمیم دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا با وضعیت تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم اخطار داد که: “جنگ تجاری امکان دارد “ظرف چند روز آینده” شروع گردد.

علی رغم این، ترامپ دوباره تاکید کرده که دیگر کشورها برای سال ها از آمریکا بهره کشی کرده اند و حالا “زمان درایت رسیده” علی رغم این، ترامپ دوباره تاکید کرده که دیگر کشورها برای سال ها از آمریکا بهره کشی کرده اند و حالا “زمان درایت رسیده” هست.

ریاست جمهور آمریکا می گوید افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم برای رهایی صنعت های فولاد کشورش ضروری هست چون که این صنعت های به لحاظ محافظت امنیت ملی ایالات متحده ارزش ساختاری دارند.

ترامپ علاوه بر این می گوید وضعیت تعرفه ها ابزرای هست برای مبارزه با موانع دست و پاگیری که کشورهای دیگر من جمله در اروپا و سایر نقاط جهان برای ورود آمریکا به بازارهایشان وضعیت کرده اند.

در همین حال، استیو منوچن، وزیر خزانه داری آمریکا با رد این نقد که آمریکا از رهبری اقتصاد جهان سرباز زده گفته انتقادها و نقطه نظرات حاضران در اجلاس را به دونالد ترامپ جابه جا کرده هست.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا