تدبیر ورزشی

میدان دادن به جوانان خوب ترین کارکرد کولاکویچ برابر ایتالیا بود

نادر شهنازی روز یکشنبه در اظهار کرد و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: استفاده از بازیکنان جوان توسط سرمربی تیم ملی ایران توان دارد استراحتی برای بازیکنان قدیمی و اعتماد به نفسی برای جوانان آینده داری باشد که سال کنونی برای اولین بار از رتبه سنی نوجوانان پا به لیگ ملت های والیبال گذاشته اند.
وی گفته بود: داشتن روحیه جنگندگی از شروع تا آخرین ثانیه مسابقه با اهمیت ترین راز موفقیت برای یک تیم محسوب می گردد و بازیکنان ایران نباید در دیدار با تیم های نیرومند خود را از پیش باخته بدانند.
شهنازی اظهار کرد: به نظر می آید که بازیکن های تیم ملی ایران دچار روزمرگی و خستگی روحی و روانی شده اند و چاره آن استفاده از بازیکنان جوان، تازه نفس و با داعیه حتی در دیدارهای حساس و با اهمیت هست.
وی دنبال کرد: البته نباید فراموش کرد که تیم ملی ایتالیا برای جبران شکستی که مقابل کانادا داشت، با داعیه بالای برتری برابر ایران ظاهر گردید و سر انجام نیز به هدف خود رسید.
شهنازی اضافه کرد: تیم ایتالیا تحلیل دقیقی بر روی برنامه های تاکتیکی و کارکرد تک تک بازیکنان ایران داشت و زدن سرویس های سرعتی و هدفدار را در دستور کار خود قرار داده بود و این امر موجب گردید در دفاع روی تور کارکرد بی نقص و کم خطایی داشته باشد.
وی اضافه کرد: در این دیدار بازیکنان سرعتی زن تیم ایران بسیار تحت فشار بودند و کادر فنی ملزم به استفاده از بازیکنان قدرتی گردید ولی سرویس های هدفدار تیم ایتالیا موجب گردید تیم ایران نتواند از این حربه به خوبی استفاده نماید.
شهنازی دنبال کرد: سرویس های سرعتی تیم ایتالیا تمرکز تیمی بازیکنان ایران را به هم زده بود و دریافت کننده ها توان رساندن توپ های صحیح به پاسور را نداشتند و این امر درصد بازی سازی های متنوع سعید سرشناس را پایین آورده بود.

شهنازی اضافه کرد: اشتباهات فردی بازیکنان ایرانی ۲۵ در برابر یک اشتباه از سوی بازیکنان ایتالیا بود که ثبت چنین آماری نشان دهنده به هم ریختگی و ناهماهنگی در تیم ایران هست.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۳:۴۰ یکشنبه در سومین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال، به مصاف کانادا می رود.

۷۱۵۶/۳۰۷۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا