آخرین خبرها

مشکل رسانه در ایران فقدان سازمان صنفی هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی در نشست خبری که امروز شنبه ۱۲ خرداد در استانداری البرز برگزار گردید اظهار کرد: این جلسات و  اظهار کرد و گوها فرصتی را فراهم می کند که اصحاب فرهنگ و رسانه دیدگاه ها و انتقادها را مطرح نمایند و موجب می گردد باب اظهار کرد و گو باز گردد.

صالحی اضافه کرد: یکی از  کارکردهای این جلسات کمک به فراهم شدن نقشه راه فرهنگی در یک دوره سه ساله تا انتهاء دولت دوازدهم هست.

وی دنبال کرد: با این رویکرد در استان البرز تفاهم نامه ای آماده و امروز در شورای فرهنگ عمومی امضا گردید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این تفاهم دارای اجزایی هست که قسمتی در حوزه زیرساختی و مورد ها مختلفی هم با نگاه توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و رسانه ای استان تنظیم شده هست.

این مسئول افزود: مواردی از قبیل تجهیز و انتصاب سینمای دیجیتال، تکمیل تئاتر شهر، ساختمان فرهنگ و هنر کرج، استودیو ضبط برنامه های قرآنی و نکته هایی دیگر در حوزه زیرساخت های استان که موجب افزایش سرانه فرهنگی استان می گردد نیز در این تفاهم گنجانده شده هست.

صالحی تصریح نمود: ما کوشش می نماییم که علاوه بر بودجه دولتی مجال های بخش خصوصی برای افزایش سرانه فرهنگی و هنری استان به کار بسته گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بخش دوم این تفاهم نامه اظهار کرد: بخش دوم به  حوزه های حمایتی ذی ربط هست، در این حوزه خرید آثار هنرمندان و نویسندگان، پشتیبانی از موسسات، انجمن ها و محور ها پشتیبانی از تولید آثار نمایشی، مکتوب و …، ، بیمه ۱۲۰۰ فعال فرهنگی و ۳۰۰ فعال قرآنی و عرضه تسهیلات و وام ذی ربط هست. 

 صالحی دنبال کرد: محور سوم به پشتیبانی از رویدادهایی که در استان باید اتفاق افتد مثل جشنواره های متفاوت فرهنگی، جشنواره های قرآنی، برپایی جشنواره استانی در شهرستان ها و جشنواره های ملی در استان ذی ربط می گردد.

صالحی اضافه کرد: نشست های ادبی ، رسانه، فیلم، تئاتر، هفته های فرهنگی و شناساندن مفاخر استان نیز در همین بخش قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: یک بخش پژوهشی هم در این تفاهم گنجانده شده که قرار هست مواردی مثل اطلس فرهنگی و دانشنامه استان البرز را به عنوان کار پژوهشی پوشش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امید داریم با همت استاندار و اداره کل فرهنگ و ارشاد بتوانیم آنچه که البرز  به عنوان ایران کوچک شایسته آن هست پژوهشگر گردد.

صالحی در ادامه به مسائل و موضوعاتی صنفی که توسط فعالین رسانه ای استان مطرح گردید جواب داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد اظهار کرد: تغییراتی در این مبحث در حال رخ دادن هست، در دوره قبل نگاه این بود که بیمه توسط کارفرما صورت پذیرد و وزارت پشتیبانی نماید اما الان نوعی نگاه تکمیلی ایجاد شده تا مشکل در این حوزه کمتر گردد.

وی در مورد صنف رسانه نیز افزود:  عمده مشکل رسانه ها فقدان سازمان صنفی هست به همین سبب امید داریم لایحه نظام صنفی رسانه به درنهایت برسد تا هم امنیت شغلی و هم معیشت خبرنگاران را بهبود بخشد. 

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا