اجتماعیاستان ها

فرماندار لاهیجان: توسعه روستاها یک الزام است / ۳۷درصد جمعیت لاهیجان در مناطق روستایی این شهرستان زندگی می‌کنند

فرماندار لاهیجان توسعه روستاها

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها توسعه روستاها یک الزام است و باید بطور جدی به آن پرداخته شود.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، سید محمد احمدی روز چهارشنبه در همایش روستا که با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان لاهیجان برگزارشد اظهارداشت: باید به کارهای عمرانی و فعالیت های گردشگری که در روستاها که منجر به توسعه و ماندگاری روستاییان می شوند توجه بیشتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد:اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان بازوان دولت و نظام در روستاها محسوب می شوند که باید با همکاری مسوولان ادارات و نهادهای دولتی در چارچوب ساختار حکومت اسلامی به توسعه روستاها اهتمام داشته باشند و بدانند که توسعه در روستاها با توسعه با سایر کشورها متفاوت است.

وی افزود:پیشرفت و توسعه روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می کند و مدیران روستاها باید سیاست هایی که نشات گرفته از سیاست های نظام و دولت باشد را پیگیری نمایند.

وی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه شهرستان لاهیجان بر تکمیل زیرساخت ها در روستاها تاکید کرد و اظهارداشت: روستاهای لاهیجان روستاهایی گردشگرپذیر هستند و برای جذب گردشگر در روستاها باید نسبت به زیرساخت ها نظیر جاده، راه و دیگر زیر ساخت ها توجه بیشتری صورت گیرد زیرا اگر این امکانات در روستا وجود نداشته باشند توریست به روستا سفر نمی کند.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی و دهیاری ها در کنار ادارات دولتی می توانند در روستاها اشتغال پایدار ایجاد کنند تا این اشتغال موجب ماندگاری در روستاها شود.

فرماندار لاهیجان بر ایجاد شور و نشاط در روستاها و توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی آن تاکید کرد.

احمدی یادآورشد: شهرستان لاهیجان با داشتن جمعیتی نزدیک به ۱۶۸هزار نفر دارای دو بخش و هفت دهستان است و از نظر آرایش جمعیتی ۵۵درصد سن جمعیت آن بین ۲۱تا ۶۴سال است و لازمه رفتار با این جمعیت برنامه ریزی عقلانی و منطقی است.

وی اظهارداشت:۳۷درصد جمعیت لاهیجان به تعداد ۶۳هزار نفر در مناطق روستایی این شهرستان زندگی می کنند و ۸۴هزار نفر از جمعیت شهرستان را مردان و ۸۳هزار نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.

فرماندار لاهیجان به تشکیل موکب در نجف اشرفف برای اولین بار در شهرستان لاهیجان اشاره کرد و ادامه داد :موکب نجف اشرف برای اولین بار در شهرستان لاهیجان راه اندازی شده است که برای کمک به حضور در حماسه ملی اربعین در نجف از همه تقاضا داریم به این موکب کمک کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا