آخرین خبرها

گره گشایی از پروژه مترو از اولویت های شورای پنجم کرج در حوزه ترافیک است

وحیدی:

گره گشایی از پروژه مترو از اولویت های شورای پنجم کرج در حوزه ترافیک است

استان‌ها > البرز – نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج از ساماندهی و تعیین تکلیف پروژه مترو به عنوان یکی از مهمترین اولویت های این مجموعه در دوره جدید یاد کرد.

منصور وحیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: به باور بنده ترافیک یکی از مباحث مهم کلانشهر کرج است که باید مورد رسیدگی بیشتر قرار گیرد و با هم افزایی مجموعه هایی همچون: پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، شورای ترافیک شهرستان و… به سمت و سوی روان سازی تردد وسایط نقلیه حرکت نماییم.
وی در ادامه به پروژه ملی متروی کرج اشاره کرد و افزود: اکنون بلاتکلیفی و پیشرفت کُند پروژه مترو برغم ترافیک سنگین معابر کرج به محل نارضایتی شهروندان تبدیل شده و متاسفانه باید گفت که پیمانکار این پروژه از توان و صلاحیت لازم برای اجرای عملیات عمرانی در این سطح برخوردار نیست و امیدواریم که با همکاری استانداری محترم البرز و وزاری محترم کشور و تعاون و سایر نهادهای ذیربط بتوانیم به نقطه مناسبی برسیم و این طرح ملی را به سرمنزل مقصود برسانیم.
ارتقای انگیزه و توان پرسنل مدیریت شهری کرج در صدر اولویت ها
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش از ارتقای انگیزه و توان پرسنل مدیریت شهری این کلانشهر به عنوان یکی از برنامه ها و اولویت های جدی شورا در دوره جدید یاد کرد و بیان داشت: شورا در گام اول نسبت به انتخاب گزینه ای مناسب برای تصدی سمت شهردار انتخاب کرد که مراحل صدور حکم مهندس نصیری در وزارت محترم کشور طی می شود. همچنین تا زمان صدور حکم نیز سرپرستی مجموعه بر عهده آقای ربی سعادت قرار داد و ایشان طبق قانون و مجوز شورا نسبت به رتق و فتق امور اقدام می کنند.
وحیدی با تاکید بر اینکه سیما و منظر شهری باید از آسیب ها و تهدیدهای موجود مصون بماند و به دنبال بهبود مبلمان شهری و مقابله هدفمند با زوائد صوتی و بصری هستیم، اذعان داشت: عملیاتی شدن طرح های جامع و تفصیلی و تشویق مردم به ساخت و ساز استاندارد باید در دستور کار قرار گیرد و به سمت و سویی حرکت کنیم که با مشارکت شهروندان و ترویج فرهنگ شهروندی به پایداری بصری کلانشهر کرج دست پیدا کنیم.
حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پیشانی برنامه ها
این چهره فرهنگی و اجتماعی در ادامه با بیان اینکه نسبت به حمایت هدفمند از بخش خصوصی دغدغه مند هستیم و یکی از کمیسیون های تخصیصی شورا همین مهم را دنبال می کند، اظهار داشت: باید به الگوها و ساز و کار مناسبی برای تامین منابع مالی پروژه ها دست پیدا کنیم و به ویژه در شرایط رکود ساخت و سازها مانع از توقف اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی شویم.
نایب رئیس پارلمان محلی کرج همچنین از ترویج و تقویت فرهنگ شهروندی، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، رسیدگی به مطالبات اقشار مختلف مردم و توسعه زیرساخت های فرهنگی و ورزشی به عنوان دیگر اولویت های این شورا یاد کرد و ادامه داد: همچنین در بحث تاکید جوانان بر اشتغال نیز باید گفت که گرچه شورا برای اشتغالزایی مسئولیت مستقیمی ندارد اما با تبدیل شهر به کارگاه بزرگ عمرانی و اجرای پروژه های متعدد عمرانی و خدماتی می توان بستر لازم برای جذب بیشتر جوانان در بازار کار را فراهم آورد.
وحیدی در پایان با اشاره به تشکیل 5 کمیسیون تخصصی در شورای پنجم کلانشهر کرج، نسبت به معرفی آنها اقدام کرد؛ 1) کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی، نظارت و تحول اداری به ریاست دکتر عباس زارع، 2) کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک به ریاست مهندس مهدی حاجی قاسمی، 3) کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزش عمومی به ریاست اکبر سلیم نژاد، 4) کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی به ریاست دکتر حسین محمدی و 5)کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی به ریاست دکتر احد رسولی.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا