آخرین خبرها

سامانه پایش آنلاین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرکرد فعال شد

سامانه پایش آنلاین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرکرد فعال شد

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – در هفته محیط زیست، سامانه پایش برخط (آنلاین)تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرکرد روز یکشنبه فعال شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست  استان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: این سامانه برای نخستین بار در استان در تصفیه خانه شهرک صنعتی شهرکرد فعال شده است.
شهرام احمدی در آیین فعال سازی این سامانه افزود: حجم فاضلاب این شهرک صنعتی بیش از 900 مترمکعب است که از روز یکشنبه بیست و یکم خردادماه ، خروجی فاضلاب تصفیه شده این تصفیه خانه به صورت لحظه ای پایش می‌شود.
به گفته وی، هم اینک 306 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شهرکرد با مساحت 200 هکتار در 2 فاز فعال است.
احمدی اظهار کرد: در این شهرک صنعتی زمینه اشتغال بیش از 6 هزار نفر فراهم است.
وی با اشاره به اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در زمینه حفظ سلامت مردم افزود: مراحل نصب و تجهیز این سامانه از سال گذشته آغاز شده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: با نصب این سامانه پارامترهای مختلف سنجش و به صورت لحظه ای برای مراجع ذیربط و نظارتی نمایش داده می شود.
احمدی گفت: سامانه پایش لحظه ای از جمله پایش لحظه ای آلودگی هوا در کارخانه قند شهرکرد و کارخانه سیمان و همچنین پایش لحظه ای رودخانه و همچنین ایستگاه پایش هوا در مرکز استان نصب شده است.

گفتنی است ، شهرک صنعتی شهرکرد با مساحت 200 هکتار در دوفاز با وجود 306 واحد فعال درحال بهره‌برداری زمینه اشتغال بیش از 6 هزار نفر در استان را فراهم کرده است. واحدهای مستقر در این شهرک متناسب با فرآیند تولیدشان زون بندی شده در این شهرک حدود 76 هکتار فضای سبز ایجاد شده است.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا