آخرین خبرهااستان ها

برگزاری جلسه “تبیین رهنمودهای کلان، سیاستهای اجرایی و تکالیف بودجه ای سال ۱۳۹۸”

تدبیرشرق/جلسه “تبیین رهنمودهای کلان، سیاستهای اجرایی و تکالیف بودجه ای سال ۱۳۹۸” با تشریح بخشنامه بودجه در دفتر سرپرست شهرداری رشت با حضور معاونین، مدیران مناطق و روسای سازمانهای تابعه شهرداری، مدیریت برنامه و بودجه شهرداری، مدیریت مالی شهرداری و مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری برگزار گردید.

در این جلسه علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی به ایجاد بسترهای مناسب جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با تلاش مضاعف جهت تبدیل تهدیدها به فرصت ها و پیاده سازی و عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی، تحقق توأمان پیشرفت و عدالت تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از کلیه همکاران شهرداری در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان خواهان همکاری مضاعف در حوزه های درآمدزایی همچنین استفاده از ظرفیتها در بکارگیری دقیق تر و منطقی تر از منابع محدود بودجه و در عین حال برنامه ریزی لازم جهت مشارکت وسیع تر بخش خصوصی شد.

آمنه خدابخشی مدیر برنامه بودجه شهرداری با استناد به بخشنامه ابلاغی وزارت محترم کشور و متعاقبا ابلاغ بخشنامه داخلی بودجه توسط سرپرست شهرداری، به تشریح موضوعات ذیل پرداخت:

۱- رهنمودهای کلان بخشنامه شامل اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای با تاکید برکارایی، شفافیت، سلامت، رعایت اصل صرفه جویی و حذف هزینه های غیر ضرور و جهت گیری مصارف در راستای الگوی صحیح مصرف

۲- سیاستهای اجرایی شامل تدوین فعالیتهای شهرداری بر اساس اسناد بالادستی و مأموریتها و برنامه های مصوب شهری، افزایش و تقویت سهم درآمدهای مستمر و پایدار از کل درآمدهای شهرداری و کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای ناپایدار

۳- تکالیف بودجه ای بر اساس حوزه های ماموریتی مالی، اقتصادی، اداری، عمرانی و ترافیکی، خدمات شهری و شهرسازی و الزامات اجرایی آنها

وی همچنین با ارایه گزارشی از تحقق درآمد شهرداری در ۸ ماهه سال ۹۷، هزینه های محقق شده ۸ ماهه اعم از هزینه های پرسنلی، فضای سبز، رفت و روب و جمع آوری زباله، دیون و تعهدات ایجاد شده طی سنوات ماضی همچنین پروزه های عمرانی نیمه تمام، مستمر، مشارکتی و جدید خاطر نشان کرد که با بررسی بودجه سازمانهای ۱۰ گانه شاهد رشد ارایه خدمات عمرانی در برخی سازمانها به صورت تصاعدی بوده که با توجه به عدم تحقق منابع درآمدی و جلوگیری از تعهدات واهی خواهان کاهش مبالغ پیشنهادی شد.

 

در این جلسه یعقوب امیری مدیریت مالی شهرداری رشت با اشاره به بحران مالی خواهان محدودیت ضوابطی برای هزینه ها شد و اساسا توجه به انضباط مالی را از مهمترین اهرم های بازدارنده در هزینه ها شمرد.

حرفتخواه مدیر اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری با تاکید بر رعایت بخشنامه بودجه و تشریح کدینگ های درآمدی حذف شده از شهرداریها که باعث کاهش قابل توجه از منابع درآمدی شهرداری شده به تدوین بودجه با در نظر گرفتن منابع قابل تحقق و دست یافتنی پرداخت.

وی همچنین با اشاره به سرانه بودجه در نظر گرفته شده برای شهرداری رشت و عدم تحقق منابع پیش بینی شده خواهان پیش بینی بودجه بر مبنای واقعیت شد.

 

محمد پورناصرانی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری با تاکید بر پروژه های بازآفرینی و ضرورت جذب منابع دولتی در راستای تکالیف اجرایی خواهان برنامه ریزی لازم در این خصوص شد.

وی با اشاره به اینکه صرفا با اکتفا به منابع داخلی نمیتوان به تکالیف بودجه ای عمل نمود خواهان فعالیت و مشارکت همه حوزه ها در خصوص جذب اعتبارات دولتی شد.

مریم گل احضار با تاکید بر اجرای پروژه های سرمایه گذاری و ضرورت معرفی طرح ها و پروژه ها با قابلیت سرمایه گذاری در راستای بازگشایی و … خواهان ارایه طرح های مشخص از معاونتها، مناطق و سازمانها و پیش بینی اعتبارات لازم در بودجه ۹۸ برای تسریع در فرایند انجام امورات مروبط به سرمایه گذاری شد.

 

علیرضا حاجی پور ریاست سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری خواستار پیگیری اعتبارات دولتی از طریق وزارت محترم کشور، نمایندگان محترم و سازمان شهرداریها شد و با تاکید بر بحران مالی به لزوم توجه ویژه شهرداری در این زمینه پرداخت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا