آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

الجزیره ۳ – پرسپولیس ۲؛ صعود پرسپولیس در هاله ای از ابهام!

الجزیره پرسپولیس

الجزیره روی اشتباه سریالی بازیکنان پرسپولیس بازی باخته را با یک پیروزی به سود خود خاتمه داد.

به گزارش تدبیرشرق، پرسپولیس از ساعت ۲۰ امشب دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الجزیره امارات در ابوظبی برگزار کرد که این دیدار با برتری ۳ بر ۲ حریف اماراتی به پایان رسید.در این بازی که نبود سیدجلال حسینی به شدت احساس شد، شاگردان برانکو ایوانکوویچ  مقابل حریف نه چندان قدرتمند خود پر اشتباه ظاهر شدند و نتیجه را به الجزیره واگذار کردند.

شرح گل:

الجزیره ۰ – ۱ پرسپولیس (علی علیپور دقیقه ۴۳): سانتر دقیق و بی نقص وحید امیری از سمت چپ را علیپور با ضربه سر فوق العاده خود دور از دستان علی خصیف به تور دروازه الجزیره چسباند و پرسپولیس را یک بر صفر پیش انداخت.

الجزیره ۱ – ۱ پرسپولیس (علی مبخوت دقیقه ۵۲): توپ ربایی الحشمی از شجاع و پاسی که برای مخبوت داد را این بازیکن با ضربه ای دقیق به گل تساوی الجزیره تبدیل کرد.

الجزیره ۲ – ۱ پرسپولیس ( روماریو داسیلوا دقیقه ۷۷): حرکت ترکیبی بازیکنان الجزیره وتوپی که در موقعیت تک به تک به روماریو رسید با ضربه بغل پای این بازیکن به گوشه دروازه پرسپولیس رفت.

الجزیره ۲ – ۲ پرسپولیس ( گادوین منشا دقیقه ۸۳): اعلام پنالتی برای پرسپولیس و ضربه ای که منشا زد را خصیف دفع کرد اما داور به علت حرکت دروازه بان الجزیره پیش از ضربه، دستور به تکرار ضربه داد که این بار منشا توپ را برخلاف جهت حرکت دروازه بان، به گل تبدیل کرد.

الجزیره ۳ – ۲ پرسپولیس : ( الحمدی، دقیقه ۴+۹۰): ضربه ایستگاهی برای الجزیره و ارسال روی نقطه پنالتی با خروج اشتباه بیرانوند فرصت گلزنی را نصیب الحمدی کرد تا سرخ‌ها با شکست امارات را ترک کنند.

ترکیب الجزیره:

علی خصیف، محمد فوزی، مسلم فایز، محمد المسلمی، مبارک بوصوفا، سالم راشد، یعقوب الحوسنی(۴۶- الحشمی ​)، محمد العطاس، خلیفه الحمادی، روماریو داسیلوا و علی مبخوت

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، حسین ماهینی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا(۹۰- شایان مصلح)، وحید امیری، سیامک نعمتی(۷۶- بشار رسن )، فرشاد احمدزاده و علی علیپور​(۶۸- گادوین منشا)

پرسپولیس-2

دقایق حساس:

دقیقه ۰۴: اولین وقعیت این دیدار  را بازیکنان پرسپولیس به روی دروازه الجزیره ایجاد کردند، جایی که ارسال تند و تیز احمدزاده با ضربه سیامک نعمتی که در شرایط نامتعادل زده شد، از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۲: خروج بیرانوند در دو مرحله، خطر را از دروازه پرسپولیس دور کرد.سانتر تند و تیز بازیکنان الجزیره را بیرانوند با خروج به موقع خود دور کرد، اتفاقی که چند دقیقه بعد تکرار شد و دروازه بان پرسپولیس باز هم با مشت خود توپ را برگشت داد.

دقیقه ۲۴: علیرغم این که بازیکنان پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار دارند اما در رسیدن به دروازه الجزیره تا اینجای کار ناکام بودند.

دقیقه ۳۲: روی پاس امیری، علیپور در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت اما پاس روی به جلوی او به سیامک نعمتی نرسید.

دقیقه ۳۴: محمد فوزی با عبور از ماهینی به داخل محوطه جریمه آمد و پاس زمینی خود را به دهانه دروازه پرسپولیس فرستاد اما هوشیاری محرمی، توپ را از منطقه خطر دور کرد.

پرسپولیس-1

دقیقه ۴۹: همکاری خوب بازیکنان الجزیره پشت محوطه جریمه پرسپولیس روماریو را در موقعیت شوتزنی قرار داد که ضربه آرام این بازیکن را بیرانوند به راحتی مهار کرد.

دقیقه ۵۱:ارسال کرنر به روی دروازه پرسپولیس چیزی نمانده بود با برخورد به مهاجم الجزیره وارد دروازه پرسپولیس شود، اما بیرانوند در آخرین لحظه توپ را مهار کرد.

دقیقه ۶۴:سانتر نوراللهی از روی نقطه کرنر، با ضربه سر نعمتی همراه شد اما توپ راهی به دروازه الجزیره نداشت.

حاشیه ها:

* ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی با حضور نزدیک به ۱۵۰۰تماشاگر میزبان دیدار تیم های الجزیره امارات و پرسپولیس ایران است.

* هواداران پرسپولیس پرچم بزرگی با نقش شیرپشت دروازه جنوبی پهن کردند و در سمت مقابل هواداران الجزیره ۶ پرچم شعار نوشته شده را در مقابل جایگاه ویژه پهن کردند که غیبت هوادارانشان چندان به چشم نیاید.

* این مسابقه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه محمد بن زاید یکی از زیباترین ورزشگاه های کشور امارات برگزار می شود که درست روبه روی محل اقامت پرسپولیسی ها قرار داشت که بازیکنان در عرض ۵ دقیقه به زمین رساندند.

* گوینده ورزشگاه پیش از آغاز مسابقه همه بازیکنان اصلی، ذخیره و ناظرها را از بلندگو به زبان عربی معرفی کرد.

* مسابقه الجزیره ـپرسپولیس از شبکه بی ان اس اسپورت پوشش داده می شود و عدنان حمد سرمربی سابق تیم ملی عراق مفسر این مسابقه است.

* علی مبحوط ستاره تیم الجزیره که در ترکیب تیم امروز تیمش با شماره ۷ بازی می کند محبوب ترین بازیکن این تیم محسوب می شود و در بین بازیکنان الجزیره بیش از همه مورد تشویق و حمایت قرار گرفت.

* بلندگوی معروف هواداران الجزیره دقایقی قبل از ورود دو تیم  به زمین روشن شد تا هواداران این تیم شلوغ تر اقدام به تشویق تیمشان کنند.

* حدود هزار هواداران ایرانی در ورزشگاه حضور دارند که با نوای طبل کمیته مشوقین باشگاه پرسپولیس، با نظم خاصی تیمشان را تشویق می کنند.

* بازیکنان پرسپولیس بعد از ورود به زمین و انداختن عکس یادگاری در حرکتی جالب دست ها را به هم زده و به یکدیگر روحیه دادند و سپس حلقه اتحاد تشکیل دادند.

* علی خسیف دروازه بان مشهور امارات با بازوبند کاپیتانی وظیفه حراست از دروازه الجزیره را برعهده دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا