آخرین خبرها

رئیس حزب جریان آزاد ملی لبنان: لبنان امروز قدرت خود را بازیافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس حزب جریان آزاد ملی لبنان:لبنان امروز قدرت خود را بازیافت«جبران باسیل» روز دوشنبه و یک روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، افزود: ما از ۹ سال پیش تاکنون انتخاباتی برگزار نکرده ایم و نتایج منفی آن نیز در کاهش میزان آرا نیز خود نشان داده است.
وی اظهار داشت: فراکسیون ما بزرگترین فراکسیون در پارلمان لبنان است.
باسیل پیش بینی کرد که امروز تعداد کرسی های جریان ملی آزاد به ۲۹ تا ۳۰ کرسی برسد و این در حالی است که به گفته وی، تعداد کرسی های این جریان در پارلمان کنونی ۲۱ کرسی است.
وی افزود: فراکسیون ما براساس قانون گذشته از ۵ منطقه به مجلس راه یافته بود اما امروز نمایندگان این فراکسیون، نمایندگان ۱۵ منطقه لبنان هستند.
باسیل اظهار داشت: همه گروه ها باید جایگاه سیاسی خود را در لبنان بدانند. 
وی مدعی شد برخی از طرف ها، برای جلوگیری از مشارکت نکردن مردم در انتخابات اخیر، پول پرداخت کردند و این مساله نیز باعث کاهش میزان آرا شده است.
به گزارش ایرنا، انتخابات پارلمانی لبنان روز گذشته ( یکشنبه) در ۱۵ حوزه انتخابیه این کشور برگزار شد. وزارت کشور لبنان، میزان مشارکت در این انتخابات را ۴۹٫۲۰ درصد اعلام کرد.
سه میلیون و ۷۶۴ هزار و ۴۸۳ لبنانی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور بودند.
در این انتخابات ۵۸۳ نامزد در قالب ۷۷ لیست برای تصاحب ۱۲۸ کرسی حضور داشتند. 
این انتخابات در شرایطی برگزار شد که نمایندگان فعلی پارلمان در سال ۲۰۰۹ یعنی ۹ سال قبل به پارلمان راه یافته بودند و در واقع انتخابات کنونی با ۵ سال تاخیر برگزار شد.
نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات حکایت از این دارد که حزب الله و متحدانش توانسته اند کرسی های زیادی را کسب کنند.
گفته می شود آنها توانسته اند بیش از نیمی از کرسی های پارلمان را از آن خود کنند.
لبنان دارای نظامی پارلمانی است و ترکیب این نهاد آرایش دولت آینده را نیز تعیین خواهد کرد. 
بر اساس قانون انتخابات لبنان که بر اساس الگوی نسبیت تدوین شده، مردم به لیست های انتخاباتی رای دادند و هر لیست بر اساس میزان آرای بدست آمده در پارلمان کرسی خواهد داشت. 
کرسی های پارلمان بین طوائف مختلف لبنان در همه حوزه ها تقسیم بندی شده است. به صورت کلی هم نیمی از کرسی های پارلمان به مسیحیان و نیمی دیگر به مسلمانان تعلق می گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا