آخرین خبرها

وحدن شیعه و سنی آستارا در پای صندوق های رای

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شعبه اخذ رای روستای سنی نشین عنبران آستارا در بخش مرکزی این شهرستان، امروز جمعه شاهد حضور اهالی بود و همچنان لحظه به لحظه بر شمار افراد رای دهنده در آن روستا و سایر مناطق سنی نشین آستارا افزوده می شود.
آستارا 91 هزار نفر جمعیت دارد و 17 درصد آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند و آئین ها و مناسبت هایی همچون هفته وحدت، دهه فجر، دفاع مقدس و انتخابات تجلی اتحاد و برادری اسلامی شیعیان و سنیان آستارا به شمار می رود.
374 نامزد در رقابت های شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان آستارا رقابت می کنند و مردم اهل سنت آستارا همچون اهالی شیعه آن، با رصد تبلیغات انتخاباتی نامزدها، گزینه های اصلح را در نظر گرفته و برای دادن رای خود در پای صندوق های رای حضور می یابند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا می گوید: تفرقه، شایسته امت اسلامی نیست و نگاه عادلانه نظام اسلامی به مردم باعث وحدت مسلمانان شیعه و سنی شده است.
وی بیان می کند: برادران و خواهران اهل سنت آستارا با پایبندی به دین اسلام و ارزش های ملی و مذهبی همواره در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی همچون انتخابات، حضور پر شور دارند.
58 هزار نفر در آستارا واجد شرایط دادن رای هستند و 94 شعبه برای اخذ آرای مردم این شهرستان در حال فعالیت است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی امروز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7124/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا