آخرین خبرها

همه آمده اند؛ حضور شکوهمند سالخوردگان در پای صندوق های رأی

امروز انتخابی دگر فرا رسید، برای ترسیم آینده کشور، مردم سند حرکت کشور را با دستان خود انگشت می زنند و امضاء می کنند. از همان آغازین ساعت های صبح، قبل از شروع رأی گیری، مردم شهر و روستاهای گیلان در صف های طولانی قرار گرفتند.
امروز همه آمده بودند؛ جوان ها و رأی اولی ها، زنان باردار و یا مادران با نوزادانشان، بیماران، افراد ناتوان، نسل های اول انقلاب و در این میان حضور سالخوردگان چشمگیر بود.
یک مرد سالخورده که با عصا و کمک دو نفر از آشنایانش در پای صندوق های رأی حضور یافته بود، به ایرنا گفت: حضور یافتم تا در تعیین سرنوشت فرزندان و کشورم، سهیم باشم و گام های بلندی برای پیشرفت کشور بردارم.
محمدعلی صبوری افزود: ما کشورمان را دوست داریم و برای انتخاب اصلح در پای صندوق های رأی حاضر شدیم.
یک شهروند دیگر نیز گفت: مردم ایران همواره ثابت کرده اند که در تمامی صحنه ها، پشتیبان و یاور رهبری و نظام هستند و با حضور حداکثری، اجازه سوء استفاده دشمنان را در هیچ مقطعی نمی دهند.
زینب اکبری افزود: شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و شرعی هر ایرانی می دانم چراکه تمامی دنیا اکنون نظاره گر رفتارهای ما برای حضور و یا عدم حضور در انتخابات بمنظور سوء استفاده تبلیغاتی علیه کشورمان هستند.
یک شهروند از نسل اول انقلاب نیز گفت: امروز شرکت در انتخابات، از هر مقطعی حساس تر و حائز اهمیت تر است؛ ما از اول انقلاب با شرکت در انتخابات حامل پیامی برای جهانیان بودیم و این بار نیز شرکت می کنیم تا پیامی از برآیند اکثریت آراء به جهان مخابره کنیم.
علیرضا احمدی افزود: مردم با انتخاب آگاهانه می توانند آینده کشور را رقم بزنند و خود و فرزندانشان از آن منتفع شوند.
رئیس شعبه شماره 39 رشت نیز حضور در این انتخابات را بی نظیر دانست و گفت: مردم بویژه سالخوردگان در این دوره از انتخابات، بسیار پرشور حاضر شدند.
محسن عزیزی به خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در 22 انتخابات شرکت کرده ام ولی هرگز این تعداد حضور سالخوردگان، بیماران یا افراد کم توان را در انتخابات ندیده بودم.
وی تصریح کرد: از صبح تاکنون ده ها نفر بالای 60 سال برای شرکت در این انتخابات حضور یافته اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند. از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده:کبیری
7296 / 2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا