آخرین خبرها

سخنی با منتخبان مردم در شورای شهر؛ وان مواعید که دادی، نرود از یادت!

به گزارش ایرنا، داوطلبان برای معرفی خود سخنان بسیار گفتند و وعده های بسیاری دادند؛ وعده هایی که می دانستند خواسته های اصلی و اساسی اغلب مردم، نیاز کشور و شهرهای حوزه انتخابیه شان است، قول هایی که از فردا به صورت مطالبات و حقوق حقه مردم قابل طرح و دنبال کردن است .
با توجه به تجربه های گذشته و مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی، به نظر می رسد که دیگر دوره وعده های بی عمل به سر آمده است. رسانه ها ، سازمان های مردم نهاد و آحاد مردم با توجه به فضای باز موجود در کشور اکنون به راحتی نقد کرده و مطالباتشان را پیگیری می کنند.

** با رأی دادن کار به پایان نمی رسد
حسن لایقکار از کنشگران اجتماعی گیلان در مصاحبه با ایرنا گفت : با رأی دادن وظیفه ما به پایان نمی رسد بلکه باید مطالباتمان را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به این که آرامش و امنیت بستر توسعه اقتصادی و اجتماعی است، اظهار کرد : با توجه به اینکه ما احزاب دارای برنامه کم داریم، وظیفه پیگیری این مطالبات عمدتاً بر دوش سازمان های مردم نهاد و رسانه هاست.
وی خاطرنشان کرد : شهروندان به صورت متشکل در انجمن ها و سازمان های مدنی دارای توانمندی بیشتر برای رساندن صدایشان و پیگیری مطالباتشان خواهند بود.

**رأی دادم که مطالباتم را پیگیری کنم
سعیده ایروانی پور مدرس نیز با بیان اینکه در دنیای امروز بهترین گزینه رأی دادن است، گفت : من اصولا با همین قصد در انتخابات شرکت کردم که مطالباتم را پیگیری کنم .
وی خاطرنشان کرد : تاریخ نشان داده آنها که نسبت به سرنوشت کشورشان بی تفاوتند، نتوانسته اند رشد کنند .
این بانوی ساکن انزلی افزود : شهر ما برغم زیبایی های طبیعی اش، کمبودها و نیازهای فراوانی دارد که باید به آنها توجه شود.
وی توجه به صنعت گردشگری ، شهرسازی و عمران شهری ، مرمت آثار تاریخی ، ساخت فرهنگسرا و موزه را از جمله مطالبات خود از شورای شهر انزلی عنوان کرد.
ایروانی پور خاطرنشان کرد : با احترام مطالباتمان را پیگیری می کنیم و امیدواریم که در هر دو بخش ریاست جمهوری و شورای شهر، به خواسته های به حقمان دست بیابیم.
مردم امیدوارند آنان که وعده های ریز و درشت داده اند، توجه داشته باشند که برگزیده مردم هستند و باید در قبال آنان و قول هایی که داده اند ، پاسخگو باشند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند. همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
سه هزار و پنج شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، آماده شده است.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
گزارش : گیتی بابایی ** انتشاردهنده: کبیری
6030/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا