آخرین خبرها

شور حضور مردم، شوق خدمت دولت

ایرانیان امروز 29 اردیبهشت ماه، برای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری ، پای صندوق های رأی آمدند تا با حضور پرشورشان حماسه دیگری را در تاریخ ایران اسلامی رقم زنند.
مردم در جای جای ایران اسلامی به پا خاستند، با وحدت و همدلی دست به دست هم آمده اند تا با مشارکت گسترده و حداکثری خود یکپارچکی ملی را به نمایش بگذارند و یک بار دیگر کشور را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه کنند.
امروز کسی دلش طاقت ماندن در خانه را نداشت، همه با لبخند به امید آینده ای بهتر برای کشورشان به صحنه آمده اند تا فصل روشن دیگری را در سرنوشت ایران اسلامی خلق کنند، آفرین به این ملت که در صحنه ای دیگر یک رنگ و یکصدا شدند.
جمعی از مردم استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشتند: مردم از ابتدای تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، یار و یاور آنها بودند، در ستادهایشان فعالیت کردند، به سخنرانی هایشان گوش دادند و به وعده هایشان دلبستند.
آنان اظهار داشتند: مردم امروز نیز در روز همبستگی با حضور گسترده و کم نظیر خود به صحنه آمده اند، اسم نامزد منتخب خود در ریاست جمهوری و شوراها را در صندوق های اخذ رأی انداختند تا آینده ای بهتر داشته باشند.
گیلانی ها ادامه دادند: امروز مردم به تکلیف و وظیفه خود عمل کرده اند، با وفاداری به انقلاب و کشورشان حضوری پرشور یافته اند که این همه شور حضور مردم، شوق خدمت دولتمردان در فردا و فرداها را می طلبد.
از فردا و فرداهای دیگر نوبت مسئولان در دولت دوازدهم است تا قدر اعتماد مردم را بدانند، قدردان حضور پرشور ملت باشند، به وعده هایشان عمل و برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنند.
حسین نعیمی از شهروندان گیلانی با اشاره به صف های طولانی مردم پای صندوق های اخذ رأی بیان داشت: صف های طولانی حضور مردم نشان از وفاداری آنان به انقلاب اسلامی و پایبندی به آرمان های شهدا و امام راحل است.
وی خاطر نشان کرد: امروز مردم با حضور پرشورشان وفاداری خود را به کشورشان ثابت کرده اند و دولتمردان و دست اندرکاران بایستی این حضور پرشور مردم را قدر بدانند و برای بیکاری جوانان و رونق اقتصادی بیش از پیش تلاش کنند.
این شهروند گیلانی ادامه داد: کسی که با رأی امروز مردم به عنوان رئیس جمهوری انتخاب می شود، بایستی به وعده های انتخاباتی خود توجه کند و به فکر مردم و رفع مشکلات کشور باشد.
وی اظهار داشت: نامزدهای شوراهای اسلامی نیز زمانی که با تکیه به رأی مردم راهی پارلمان شهری شدند ، باید با تعامل با یکدیگر برای عمران و آبادانی شهر تلاش کنند.

*مجریان انتخابات: حضور مردم، چشمگیر است
مجریان انتخابات در شعبه های اخذ رأی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه حضور مردم در شعبه ها چشمگیر است، بیان کردند: مردم بار دیگر وفاداریشان را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کردند.
مریم امانی نماینده فرماندار در حوزه شعبه شماره 39 در جواب خبرنگار ایرنا مبنی بر چگونگی حضور مردم پای صندوق های اخذ رأی اظهار کرد: مردم از همان ساعات اولیه در این شعبه ، حضوری پرشور و گسترده داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: در این شعبه از ابتدای شروع رأی گیری، شاهد حضور همه اقشار از بازاریان، رأی اولی ها، دانشجویان، پیر و جوان هستیم.
وی با بیان این که این حضور پرشور مردم نشان از شعور بالای سیاسی آنان است، تصریح کرد: آینده و سرنوشت کشور برای مردم مهم است بنابراین این چنین ، حضوری پرشور دارند ضمن آنکه این حضور، مشت محکمی بر دهان کسانی است که نمی خواهند و دوست ندارند که مردم حضور گسترده داشته باشند.
ناظر مسئول شورای نگهبان شعبه شماره 39 رشت نیز با بیان حضور پرشور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: مردم در این شعبه ، پیش از آغاز رای گیری، صف طولانی تشکیل دادند.
علی رضا عالم عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات با صحت و سلامت در حال برگزاری است و مردم نیز با آرامش و حوصله در پای صندوق های اخذ رأی حضور دارند.
وی اظهار داشت: تمام مجموعه نظارتی در شعب اخذ رأی از خود مردم هستند و دغدغه آنها نیز صیانت از آرای مردم است.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
سه هزار و پنج شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، آماده شده است.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
گزارش از: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا