آخرین خبرهااستان ها

فرماندار آستانه اشرفیه در همایش پرسش مهر 18

احترام متقابل مقدمه همه تفاهم ها است / باید توانایی سخن گفتن محترمانه را در خود تقویت نماییم اگر باور داریم حرفهایمان صحیح است

به گزارش تدبیرشرق مهندس حیدری فرماندار شهرستان در همایش پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه حضور یافت .

فرماندار آستانه اشرفیه در ابتدای سخنان خود ضمن ادای احترام به شهدای صدر اسلام تا شهدای مدافع حرم و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و توفیق برای دولت تدبیرو امید و ریاست محترم جمهور و خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ایران گفت :باید افکار و ایده های دانش آموزان را به سمتی سوق دهیم که در آن سمت دچار مشکل هستیم که این پاسخ ها بتوانند حل کننده آن معظلات باشند ، بنظر بنده اولین چیزی که میتواند جواب ریاست محترم جمهور باشد احترام است . همه می دانیم که اگر به افکار دیگران احترام نماییم طبیعتا دیگران نیزبه افکار ما احترام می گذارند پس احترام مقدمه همه تفاهم هااست و مقدمه همه دعوا ها و نظام ها بی احترامی است اگر زندگی شخصی و عمومی خود این اصل را باید رعایت نماییم .

مهندس حیدری در ادامه گفت : اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است که در هر زمینه ای خود رابه نسبت دیگران بهتر ببینیم در این صورت تحمل افکار دیگران برایمان سخت است بواسطه همین باید توجه داشته باشیم حرفهایی را که به زبان می آوریم از چه میزان از صحت و درستی برخوردار است و آنرا با چه لحنی بیان میکنیم طبیعتا با رعایت این مساله بسیاری از مشکلات حل خواهد شد ، طبیعتا سوال می کنید چطور میتوان این امر را میسر نمود خب باید توانایی و حسن های اطرافیانمان را به خوبی ببینیم .
فرماندار آستانه اشرفیه گفت : نکته دیگری که باید توجه داشت اینست که همدیگر را سرزنش نکنیم اگر همکلاسی یا دوستی ضعیف تر از دیگران هست از واژگان زشت استفاده نکنیم که اعتماد بنفس آن دوست یا همکلاسی از بین برود بلکه با حفظ احترام وی را کمک نماییم و این خود نوعی امربه معروف است .مانباید انتطار داشته باشیم همه در اوج باشند بلکه باید نقاط مثبت و منفی افراد را یکچا بسنجیم ما انسان ها هیچ کدام کامل نیستیم بلکه مکمل یکدیگر هستیم .
رحیم حیدری گلرودباری در ادامه افزود : نباید افراد با یکدیگر مقایسه کنیم اگر بخواهیم به پرسش مهر ریاست محترم جمهور پاسخ مناسبی دهیم بگوییم که همکلاسی عزیز فلان شخص که در این زمینه موفق شد اینظور عمل نمود و ت نیز بنظر میرسه که میتونی با تلاش بیشتر به موفقیت برسید . اگر مدیران و معلمان ظرفیت دانش آموزان خود رابسنجند، میتوانند فضایی برای گفتگودانش آموزان فراهم کنند که آثار بسیار خوبی دارد . در کشور کارهای خوبی انجام شد مانند خدمات رسانی در حوزه های آب برق گاز ، صنایع موشکی و هسته ای و گسترش راههای ارتباطی به موفقیت های بسیار مطلوبی رسیدیم .
مقام عالی شهرستان گفت : گفتگو را بمعنای مجادله نبینیم گفتگو مانند خرید یک وسیله از مغازه ای می ماند که پس از رد وبدل شدن چندین مکالمه بر سر قیمت و کیفیت جنس نهایتا آن جنس خریده می شود یا نمی شود چیزی را از دست نمی دهیم و کردن هم مثل همین خرید می ماند. اولین موضوعی که در پاسخ به سوال رئیس جمهور محترم است باید توانایی گوش دادن را تقویت کنیم ، در شهرستان نیز خیلی از مشکلات اینطور حل مشود فقط با شنیدن حرف و درد دل مردم همین آرامش را برقرار می نماییم ، حرف گوش دادن باعث می شود مبادله اندیشه ها را داشته باشیم .
مهندس حیدری درادامه گفت :باید حرف هامون رو محترمانه بیان کنیم و تحکمی نباشد که دیگران نسبت به آن گارد بگیرند. توانایی سخن گفتن محترمانه حتی اگر باور داریم حرف هایمان صحیح است اما طوری نباشد که طرف مقابل ما فکر کند توبه وی توهین می شود ، باید فضا را آماده کنیم تا افراد احساس کنند که اگر حرفشان صحیح است ما انرا براحتی قبول خواهیم نمود از دیگر نکات حائز اهمیت صبر در صحبت دیگران است که اجازه دهیم دیگران مطالب خود را مطرح نمایند . با ایجاد توانایی همدلی وجانبداری سازنده است که میتوانیم به افراد آرامش دهیم تا حرفهای خود را بزنند و البته با تقویت حس جویندگی می توانیم تلاش کنیم جستجو گر باشیم و بیشتر به اندوخته های خود بیافزاییم و توانایی ناظر بودن که در طی گفتگو به دیگران توجه نماییم .
فرماندار آستانه اشرفیه در خاتمه گفت : بنظر من پرسش مهر امسال ریاست محترم جمهور مقدمه ای باشد که دانش آموزان با یکدیگرو بامعلمان و مدیران خودو همچنین مدیران و معلمان با یکدیگر نشست هایی داشته باشند که بتوانند براحتی تبادل نطر و اندیشه و گفتگو نمایند و در نهایت همین شما دانش آموزان مدیران و فرمانداران و نمایندگان آینده کشور خواهید بود .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا