آخرین خبرها

پاسخ ایرانی به نظرخواهی خبرآنلاین/مشارکت بالا در انتخابات چگونه امنیت کشور را افزایش می‌دهد؟

پاسخ ایرانی به نظرخواهی خبرآنلاین/مشارکت بالا در انتخابات چگونه امنیت کشور را افزایش می‌دهد؟

بین الملل > دیپلماسی – پاسخ محمد ایرانی مدیر کل مطالعات خاورمیانه در وزارت خارجه کشورمان به این سوال که مشارکت بالا در انتخابات چه تاثیری بر امنیت ملی و امنیت منطقه ای دارد؟

حتما تاثیر زیادی دارد. امروز سیاست خارجی کشورها بازتابی از سیاست داخلی آن هاست. مطمئنا اظهارات مسئولین داخلی پیرامون سیاست خارجی کشور بطور دقیق از سوی جهانیان بویژه دولتمردان کشورها رصد و آنالیز می شود. مگر ما خودمان این شیوه را بکار نمی گیریم. مثلا در فرانسه، در آلمان در هلند یا انگلیس هر زمان سخن از انتخابات ریاستی است همه دستگاه های مرتبط با سیاست خارجی در پی آنند تا در یابند اولا میزان مشارکت مردم چند در صد است ثانیاً کدام نامزد مواضع تندتر یا معتدل تر یا همسوتر با کشور ما دارد.

در بحث مربوط به میزان مشارکت، وقتی برای یک ملت سرنوشت کشور اهمیت داشته باشد، وقتی مشارکت جمعی و حداکثری مردم یک کشور نشان می دهد که نسبت به تعیین رئیس اجرایی کشور و سرنوشت چهارساله آن حساس هستند حتما این رویکرد جایگاه معنوی آن کشور را نزد چهانیان به گونه ای والا و ارزشمند معرفی خواهد کرد چرا که این حضور هم میزان فهم اجتماعی ملت را نشان می دهد و هم میزان دلبستگی به کشور، امید به آینده و توجه به صیانت از دستاوردها را به تصویر می کشد. یعنی هم توجه به گذشته و هم نگاهی به آینده. لذا این حضور حداکثری نه در ایران بلکه در سایر کشورها تضمینی است برای حفظ امنیت ملی و پاسخی است و پیامی است به احیاناً خیال واهی اغیار.

49310

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا