آخرین خبرها

استاد دانشگاه: دولت تدبیر و امید اقتصاد مریض کشور را درمان کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا محفوظی عصر دوشنبه در نشست بررسی دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در آستارا گفت: دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که تورم بالای 40 درصد در کشور حاکم بود و تحریم ها و تلاطم نرخ ارز وضعیت اقتصادی کشور را فلج کرده بود.
وی با اشاره به اینکه دولت دهم بدهی های زیادی به بانک ها به خصوص بانک مرکزی داشت، افزود: دولت روحانی در چنین شرایط اسفناک اقتصادی، با وجود کاهش قیمت نفت، توانست تورم را از 45 درصد به 9 درصد برساند و این اتفاق در طول 26 سال گذشته، در کشور ما بی سابقه بود.
وی با اشاره به اینکه دولت با وجود کاهش دادن نرخ تورم، رکود اقتصادی را نیز مهار کرد، گفت: تمامی این شرایط خوب اقتصادی باعث تقویت سرمایه گذاری خارجی و بهبود شرایط اشتغال شد.
وی افزایش قدرت پول ایران در بازار های جهانی ، ثبات نرخ ارز و ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای بزرگ دنیا را از نتایج درخشان برجام عنوان کرد و افزود: مردم نباید به شعارهای دور از منطق برخی از نامزدها مبنی بر افزایش سه برابری یارانه ها ، توجه کنند.
محفوظی تصریح کرد: مردم در روز 29 اردیبهشت ماه با حضور حداکثری و آگاهانه خود مسیر روشن و امید بخشی را برای کشور رقم خواهند زد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا