آخرین خبرهاحوادثفوریملی

شمار کشته‌ها همچنان ۴۳۵ نفر/ “وسایل گرمایشی و نبود چادر” مهمترین مشکل مردم ازگله/ وقوع ۲۷۰ پس‌لرزه/ ۱۴۰۰ مصدوم جراحی شدند

زلزله کرمانشاه

آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله کرمانشاه، ۴۳۵ نفر و مصدومان ۹۳۹۷ نفر اعلام شد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایلنا، در پی وقوع زلزله 7.3 در غرب کشور، مردم برخی مناطق استان کرمانشاه به ویژه سرپل ذهاب و روستاهای آن همچنان از برق و آب بی‌بهره هستند و این دومین روز است که مردم باید ساعات سرد شب را یا در چادرها و یا در فضای باز شهری یا روستایی سپری کنند.

12:32/بیش از ۵۲۶ روستا تحت تاثیر زلزله

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره امدادرسانی به روستاها گفت: از صبح امروز 10 فروند بالگرد درحال توزیع و انتقال اقلام در روستاها هستند.

او با اشاره به اینکه اقلام در اختیار و در حال توزیع است، افزود: اگر مردم به روستایی برخورد کردند یا اطلاعی داشتند که به روستایی خدمات رسانی نشده، این مسئله را با تلفن 112 به هلال احمر اعلام کنند که این موضوع پیگیری شود.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: روستاهایی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند 526 روستا هستند، اما ممکن است این آمار مقداری هم بالاتر باشد و خدمات به روستاهای بیشتری تعلق بگیرد که در آمار نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر روستاها خدمات دریافت کرده بودند، تصریح کرد: اغلب روستاها خدمات بیشتری می‌خواستند که از صبح امروز دوباره به آنها خدمات رسانی شده و خدمات امدادی در مناطق روستایی در حال تکمیل است.

11:07/ 1400مصدوم زلزله جراحی شدند/ جراحی‌های موفقیت‌آمیز قطع عضو

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور در گفت‌و‌گو با شبکه خبر گفت: شرایط بهداشت و درمان همه افراد آسیب‌دیده و مناطق زلزله‌زده به شرایط پایدار رسیده است.

او ادامه داد: هزار و 400 جراحی روی مصدومان زلزله انجام شده که تعدادی از آنها مربوط به قطع عضو بوده است اما خوشبختانه با اقدامات سریعی که انجام شده همگی جراحی‌های موفقی داشتند.

کولیوند افزود: درحال حاضر 6 بیمارستان صحرایی هم‌چنان در حال خدمات رسانی به آسیب‌دیدگان است. در روستاها نیز آمبولانس‌ها و چادر فوریت‌های پزشکی حضور دارند و به روستاییان زلزله‌زده خدمات رسانی می‌کنند.

17

10:26/صدور دستور برای جستجوی مجدد از مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در جلسه‌ای که صبح امروز با مسئولان داشتیم بر امدادرسانی سریع تاکید شد.

وی افزود: بحث اسکان و تهیه و توزیع سایر مایحتاجی که مردم آسیب دیده در زلزله دارند نیز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم‌گیری شد تا زودتر همه این موارد در مناطق زلزله‌زده پیگیری و رصد شود و با سرعت بیشتری صورت گیرد.

سعیدی درباره عملیات جستجو گفت: عملیات جستجو تقریبا تمام شده است؛ اما با تاکید وزیر کشور و مابقی مسئولان، جستجو تحت عنوان لکه گیری در حال انجام است. در شهرها و روستاها و همه مناطق زلزله‌زده دستور بازدید مجدد داده شده و همه این مناطق لکه‌گیری می‌شوند.

او ابراز امیدواری که در عملیات لکه‌گیری مجروحی نداشته باشیم.

خسارات زلزله غرب کشور در روستاهای کرمانشاه

10:04/مهمترین مشکل زلزله‌زدگان ازگله، تامین چادر و وسایل گرمایشی است

به گزارش خبرنگار ایلنا، جادریان؛ بخشدار ازگله در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به اینکه مردم این منطقه همچنان با مشکل اسکان و کمبود چادر مواجه هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه ازگله کانون زلزله غرب کشور بود، شاهد مشکلات عدیده‌ای بودیم که البته خوشبختانه مشکل آب و برق روز بعد از زلزله مرتفع شد.

بخشدار ازگله با اشاره به اینکه در این منطقه روز به روز وضعیت به سمت بهبودی پیش می‌رود، افزود: در حال حاضر مشکلی در تامین خوراک و آب منطقه وجود ندارد، اما تعداد چادرها برای اسکان کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل منطقه تامین چادر و وسایل گرمایشی است، گفت: خوشبختانه مشکلی از لحاظ بیرون آوردن اجساد احتمالی از زیر آوار نداریم و آواربرداری را به منظور پاکسازی سطح روستا آغاز کرده ایم.

10:04/ وقوع پس‌لرزه در غرب کشور

براساس آخرین آمار اعلامی بیش از ۲۷۰ پس لرزه در غرب کشور به ثبت رسیده است.

999

09:46/اعلام اسامی مصدومانی که شب گذشته به تهران منتقل شدند

 اسامی مصدومان انتقالی زلزله غرب ایران که شب گذشته 23 آبان به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند به این شرح است: شهلا علی مرادی، کیومرث پاییری، صغرا نجفی، فرشته محمدیان، نسرین دختار، اردشیر جسوی، سجاد صفری، کرم رضا فخری، احترام عزیزی، ازاد بهرانی، کامران رشیدی، مریم بابایی، حبیبه الیاسی، ناهید حاتمی راد، غلام مولایی، ملیحه ابراهیمی، لیلا رضایی، علی اصغر عبدی، دلبر حسنی، مجید ویسی، ارکان امیرفتاحی، فروز لطفی پور، اکبر کرمی، پروین میرزایی، فیروزه پناهنده، شهلا یاری، سمیه حسینی، جمیله محوی زاده، غزال اسماعیلی، رشید شفیعی، مریم حاتمی

06:56/ زمین لرزه سرپل ذهاب را دو بار لرزاند

شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه در طول سه ساعت گذشته دو بار به خود لرزید.

نخستین زمین لرزه در شهرستان سرپل ذهاب بامداد امروز در ساعت ۰۳:۵۱:۳۰ و به بزرگی ۲.۹ ریشتر به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در۱۴ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۴ کیلومتری قصر شیرین و ۳۶ کیلومتری ازگله بود.

با این حال، دومین زمین لرزه به بزرگی ۳.۶ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۴:۱۸ و در شش کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۱ کیلومتری قصر شیرین و ۳۷ کیلومتری ازگله رخ داد.

06:23/ ازگله چهار بار لرزید

چهار زمین‌لرزه‌ بامداد امروز شهرستان ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.

نخستین زمین‌لرزه در شهرستان ازگله کرمانشاه به بزرگی ۳.۱ ریشتر در ساعت ۰۴:۲۶:۳۶ رخ داد.

این زمین لرزه در هفت کیلومتری ازگله، ۳۲ کیلومتری تازه‌آباد و ۳۶ کیلومتری قصر شیرین به وقوع پیوست.

دومین لرزه به بزرگی ۲.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۵۱:۲۶ به وقوع پیوست که مرکز جغرافیایی آن در ۱۹ کیلومتری ازگله، ۲۶ کیلومتری قصر شیرین و ۳۶ کیلومتری سرپل ذهاب بود.

هنوز دقایقی از زمین لرزه مذکور نگذشته بود که زمین لرزه دیگری به بزرگی ۲.۸ ریشتر در ۰۴:۵۳:۴۷ به وقوع پیوست که مرکز جغرافیایی آن ۱۰ کیلومتری ازگله، ۳۰ کیلومتری حلبچه عراق و ۳۳ کیلومتری تازه آباد، بود.

آخرین زمین لرزه نیز به بزرگی سه ریشتر در ساعت ۰۵:۰۴:۱۹ در ازگله رخ داد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا