آخرین خبرها

وحدت و همدلی مسئولان، مقوم نظام سیاسی و محرک انگیزه ­های مردمی

 انقلاب اسلامی امیدهای فراوانی را در دل­ های محرومان جهان برانگیخته است.

دولت جمهوری اسلامی ایران در دنیا به عنوان یک نظام سیاسیِ طرفدار محرومین و مخالفِ محرومیت انسان­ ها از حقوق الهی و اساسی ­شان، شناخته شده است و بر همهء ما لازم است که برای صیانت از این جایگاه تلاش نماییم.

امروز جمهوری اسلامی به مرتبه قابل قبولی از نظر اقتدار و اعتبار جهانی رسیده و در قبال زورگویی قدرت­ های سلطه ­گر، با اتکاء به مردم خویش و ارادۀ نافذ حق تعالی، محکم و استوار ایستاده است.

وحدت و همدلی همهء نیروهای وفادار به میهن و دوستدار ارزش ­های شناخته شدۀ انقلاب اسلامی چون مردم ­دوستی، صلح­ طلبی، همزیستی مسالمت­ آمیز و تلاش برای رفع محرومیت­ ها، می ­تواند مُقوِم نظام سیاسی و مُحرک انگیزه­ های مردمی در جهت صیانت از یکپارچگی نظام اسلامی باشد.

ملت بزرگ ایران امروز در آستانۀ مسابقه و رقابت بزرگ سراسری قرار گرفته و چشمان دنیا متوجه رفتار سیاسی ایرانیان است که کدام مشی را برمی ­گزینند؟ و چگونه می­ خواهند از موجودیت نظام و کشور خود در مقابل هجمه ­های نظام سلطه، صیانت کنند؟

مشارکت سیاسی، مقوم بنیان های اقتدار ملی کشور است و بخش اعظمی از آن در گرو تلاش و احساس مسئولیت یکایک مردم ایران است.

نقش بی ­بدیل ایران، در تأمین امنیت داخلی و ایفای نقش برای جلوگیری از وخیم­ تر شدن اوضاع امنیتی منطقه، مورد توجه افکارعمومی در جهان قرار گرفته است. این فرصت کم­ نظیر در تقویت ثبات سیاسی کشور با انتخابات 29 اردیبهشت، بیش از پیش قابل تثبیت است مشروط بر اینکه، رقابت­ های منطقی، همچنان تعیین کننده باشد. همه باید با تأسی به کلام نورانی خداوند سبحان: «واعتصموا بحبل ­الله جمیعاً» به ریسمان الهی چنگ بزنیم و از مدار وحدت خارج نشویم. باید بدانیم اگر می­ خواهیم عزت و سرفرازی ایران را همیشگی کنیم باید همه با هم متحد باشیم.
مرزبندی­ های کاذب را در هم بریزیم و در مسائل اصولی و محوری، همدلی و همراهی کنیم و بدانیم انقلاب اسلامی وقتی با قوت به مسیر حیات خود ادامه خواهد داد که همهء مردم با اهداف بلند آن همراهی کافی داشته باشند. هر چه به صفوف دوستداران انقلاب به خصوص از نسل جدید، افزوده شود قوام انقلاب بیشتر ضمانت خواهد شد.

انقلابی که انقلاب ارزش­ ها بود، باید بتواند در دل توده­ های مردم رسوخ کند. وقتی مردم احساس کنند این انقلاب و نظام سیاسی برانگیخته از آن، مدافع منافع ملی آنهاست حتی برخی ناملایمات و سختی ­ها را به راحتی می­ توانند تحمل کنند تا کشورشان آسیب نبیند.همچنان که در هشت سال دفاع مقدس شاهد چنین شرایط سختی بر کشور بودیم، اما مردم با همۀ وجود از کشور و نظام سیاسی خود حمایت کردند.

فرصت رقابت کاندیداها برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی را قدر بدانیم و با پرهیز از تنگ ­نظری ­ها و برخوردهای نسنجیده، نگذاریم حلاوت یک جشن باشکوه ملی که می­ تواند نمایش همبستگی ملت باشد، خدای ناخواسته به آسیبی برای امنیت ملی و اعتبار بین­ المللی کشورمان منتهی شود. به همه ایرانیان احترام بگذاریم و برای همه، در توسعه کشور سهمی قائل شویم.

بحران بیکاری را با شعار و آرزو نمی­ توان رفع کرد، کشور ما با وجود منابع فراوان نیازمند تدبیر و مدیریت شایسته است، بنابراین همه باید در جهت استقرار دولت توانمند و با کفایت تلاش کنیم و فهم اکثریت ملت را ارج نهیم، اما توجه داشته باشیم که برای هدف مقدس خدمت، توسل به شیوه ­های نامقدس و ایجاد یأس و بدبینی به آینده کشور، برای وحدت ملی ما بسیار خطرساز خواهد بود و به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب مکرر، توصیه بر مشارکت حداکثری و ایجاد یک فضای پرشور و نشاط و در عین حال، منطقی و توأم با آرامش می­نمایند.

اسلام و انقلابی که برای اهداف متعالی آن، ملت عزیزمان فداکاری کرده­ اند بالاتر از منافع جناحی و گروهی است، اجازه دهیم مردم با شناخت کافی و واقعی از برنامه­ های نامزدها چه در عرصه اداره کشور و چه در عرصه اداره شهرها و روستاها، نقش مؤثر و کلیدی خود را به نحو شایسته ایفاء نمایند.

مردم در صیانت از محصول رأی خود، حمایت و پشتیبانی خوبی از نظام جمهوری اسلامی خواهند داشت. رئیس­ جمهور منتخب و اعضای شوراهایی که با رأی مستقیم مردم انتخاب خواهند شد، در مقابل همه آحاد ملت مسئولیت دارند. همه باید پس از فردای انتخابات از فضای رقابت ­های معمول سیاسی خارج شوند و با تمکین به نتیجۀ انتخابات، به آراء اکثریت ملت احترام بگذارند و آرامش و نشاط حاکم برکشور و پرهیز از مجادلات و کینه ­­توزی­ ها را فرصتی برای کارهای بزرگ پیش روی کشور قرار دهند.

سیدشهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا