آخرین خبرها

همایش بصیرتی رای اولی های آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر آموزش و پرورش آستارا روز شنبه در این همایش در سالن کانون فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) این شهرستان گفت: دانش آموزان می توانند در کنار دیگر اقشار جامعه برای سرنوشت سیاسی خود تصمیم گیری کنند.
سجاد موسوی افزود: با شرکت مردم و دانش آموزان در انتخابات، مشروعیت نظام جمهوری اسلامی بار دیگر تایید می شود و مردم از حق سیاسی خود برای تعیین سرنوشت اجتماعی کشور استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: رای و اعلام نظر در خصوص آینده کشور از ویژگی های نظام اسلامی است و مردم می توانند بر اساس حقوق شهروندی در انتخابات شرکت کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آستارا نیز در این همایش گفت: حضور رای اولی ها، تمرین عملی و فرصتی است تا این نسل فعال و باانگیزه، در فعالیت های سیاسی اجتماعی حضور بهتری داشته باشند.
حجت الاسلام یحیی عبادیان اظهار کرد: حضور رای اولی ها در انتخابات، باعث ایجاد شور و نشاط بیشتر در جامعه می شود و کشور پشتوانه قوی تری پیدا می کند.
وی با بیان اینکه با چنین حضوری همگامی و همبستگی ملی تجلی بهتری پیدا می کند، افزود: انتخابات باشکوه، بیانگر قدرت ملی و نتیجه اعتماد ملت است و زمینه ناراحتی دشمنان را فراهم می کند.
وی اطلاع رسانی و تبلیغ صحیح رسانه های گروهی را برای رغبت مردم به شرکت در انتخابات ضروری دانست.
از 58 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهرستان آستارا 370 نفر رای اولی هستند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ، 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا