استان ها

کسب موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در مسابقات ملی دیوار خاک مسلح

به گزارش تدبیرشرق، سرپرست تیم دانشجویی انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهارداشت: مسابقات ملی دیوار خاک مسلح با حضور 28 تیم از دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تهران برگزار شد.

دکتر حمید نیکویه گفت: دیوار خاک مسلح،‌ دیوارهایی هستند که برای پایدار سازی ترانشه‌ها و شیب‌های خاکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در این دیوار‌ها از اِلمان‌های مسلح کننده مانند تسمه‌های فلزی یا پلی اتیلن استفاده می‌شود که این مسابقات مدلسازی نمونه کوچکی از همین دیوار‌ها است که در آن از المان‌های کاغذی به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.

وی افزود: کمترین وزن کاغذهای به کار رفته ، عدم ریزش دیوار در برابر بارهای وارده و نحوه اجرا در این مسابقات دارای امتیاز هستند.
وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات که تحت نظر انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار شد ، دانشجویان همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در قالب تیم‌های چهار نفره با ساخت یک نمونه کوچک و شبیه‌سازی شده دیوار خاک مسلح با ابزار و تجهیزات ساده و در دسترس و با بهره‌گیری از دانسته‌های علمی خود به رقابت پرداختند.

وی یادآورشد: در این مسابقات، انجمن علمی عمران تیم دو و انجمن علمی عمران تیم یک دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ، دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی ، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه خواجه نصیر به ترتیب عنوان تیم های اول تا پنجم را به دست آوردند.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا