آخرین خبرها

پرچم خدمت رسانی البرز به زائران اربعین برافراشته شده است/زائران مجهز سفر کنند

پرچم خدمت رسانی البرز به زائران اربعین برافراشته شده است/زائران مجهز سفر کنند

استان‌ها > البرز – استاندارالبرز در جلسه ای ویژه با حضور جمعی از مدیران استان،گزارش تمهیدات پیش بینی شده برای میزبانی از زائران اربعین حسینی را دریافت کرد و بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب جهت اسکان،پذیرایی و بازگشت ساماندهی شده زائران تاکید کرد.توجه به هشدارهای هواشناسی و بستن بار سفری مجهز از تاکیدات این نشست بشمار می رفت.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداذی البرز،”دکترمحمدعلی نجفی”در جلسه ستاد اربعین،با بیان اینکه حداکثر امکانات برای زائران حماسه اربعین حسینی فراهم شود،گفت: مسئولیت ساماندهی،اسکان و پذیرایی 35 هزار زائر از استان البرز در 37 موکب، کار بزرگ و سنگینی است که فقط با عشق و ارادت قلبی و نگاه اهل بیت (ع) می تواند ماحصلی ارزشمند معنوی به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر مدیریت مناسب قرارگاه ها و موکب های اسکان و مسیرهای تردد زائران افزود:همه مسلمانان و شیعیان دل به این ایام بسته اند و خادمی در محضر اهل بیت (ع) برخاسته از عشق و ارادات قلبی است.
دکترنجفی با اشاره به اهمیت این اجتماع مذهبی در ابعاد و سطوح بین المللی افزود: جدای از اینکه خدمت داوطلبانه در محضر اهل بیت،رسالتی معنوی و اجتماعی است از هر سو نیز همه نظاره گر بزرگترین اجتماع سیاسی،مذهبی،اجتماعی و فرهنگی هستند که در این ایام شکل می گیرد.
استاندار البرز با بیان اینکه ایام اربعین فرصتی خاص برای همه ایرانیان و افرادی است که از سایر کشورها می آیند،گفت: تاکید مقام معظم رهبری نیز بارها بر این بوده است که از فرصت ها باید نهایت بهره را ببریم.
وی با تاکید بر پیش بینی کلیه تمهیدات برای میزبانی هر چه مطلوب تر زائران اربعین حسینی ادامه داد: زائرانی که از نقاط مختلف به سمت کربلا عازم می شوند،سفیران شهر خود هستند و همین امر نیز رسالت خدمت را خطیرتر می سازد.
استاندار البرز با تاکید بر لزوم دیده شدن کلیه امکانات و تجهیزات سفر زائران گفت: توجه به پیش بینی های هواشناسی، ضرورت به همراه داشتن لوازم و پوشش متناسب با شرایط جوی غیرقابل پیش بینی را می طلبد.
وی با تاکید بر اسکان مناسب زائران و تمهیدات ضروری هنگام بازگشت از این سفر معنوی بیان کرد: اطلاع رسانی های صدا و سیما و آگاهی بخشی به مردم زمینه انگیزه بیشتر برای این حرکت اجتماعی و مذهبی است.
وی همچنین بر ضرورت آسیب شناسی نیازهای این سفر تاکید کرد و گفت: همانگونه که الزامات سفر پیش بینی می شود زمینه بازگشت مناسب و ساماندهی شده زائران نیز باید دیده شود.
وی با اشاره به معرفی و شناسایی کمیته های برتر افزود: روند خدمت رسانی به زائران در استان باید بنحوی باشد که دومین نداشته باشیم.
در ادامه این نشست فرمانداران شهرستانهای استان و همچنین شهرداری،اصناف،سازمان صنعت،معدن و تجارت نیز گزارش دادند که چه تمهیداتی برای زائران اربعین حسینی در کربلای معلی پیش بینی شده است.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا