آخرین خبرها

۵ خانه ورزش روستایی در شهرستان های البرز احداث شود/لزوم تسریع در راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان

۵ خانه ورزش روستایی در شهرستان های البرز احداث شود/لزوم تسریع در راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان

استان‌ها > البرز – استاندار البرز بر راه اندازی هر چه سریعتر اردوگاه ماده ۱۶ استان و احداث پنج خانه روستایی در شهرستانهای استان تاکید کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، صبح سه شنبه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست “دکترمحمدعلی نجفی” و با حضور” دکتر پرویز افشار”، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدرکشور تشکیل شد.
دکتر محمدعلی نجفی در جمع اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مطالبه گری مدیران از سازمان ها،وزارتخانه ها برای ستاندن سهم استانی بدون وقفه انجام شود.
وی افزود: حداکثر توان استان را برای مبارزه با مواد مخدر باید بکار بگیریم.
استاندار البرز با قدردانی از تلاش ها و همکاری دستگاه قضا گفت:باید در رفع کمبودها همه دستگاه ها و نهادها بکوشند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: شرایط خاص و حساسیت استان باید برای مسئولان ملی تشریح شود.
وی با بیان اینکه مسائل استان البرز در شورای امنیت ویژه دیده می شود،گفت: استان البرز در کنار پایتخت هر چه بیشتر شکوفا شود در سطح کشور خواهد درخشید.
وی با تاکید بر تشکیل جلسات مرتب و منظم از سوی دبیرخانه این شورا افزود: این جلسات بدور از تعداد کمی باید کیفی،کاربردی و باخروجی باشد.
وی افزود: تا زمانی که در تقویت ماده 16 به نتیجه دلخواه نرسیم دست از تلاش برنخواهیم داشت.
استاندار البرز گفت: در شهرستانهای استان البرز حداقل پنج روستای محروم استان باید صاحب خانه ورزش شود.
دکتر افشار نیز در ادامه با اشاره به تامین اعتبار احداث اردوگاه ماده 16 در استان گفت: نگاه ملی برای تامین اعتبار جهت احداث این اردوگاه در استان حداقلی و محدود نیست، بلکه فراگیر و گسترده خواهد بود و بر این اساس فرایند تامین اعتبار برای راه اندازی هر چه سریعتر اردوگاه نگهداری معتادان انجام خواهد گرفت.
وی افزود: هم اکنون استانهای رشت و تبریز بدون استفاده از اعتبارات ملی از محل مسولیت های اجتماعی احداث کرده اند و رشت یکی از بهترین مراکز ماده 16 است با وجود این امر کمک های ملی برای تکمیل این طرح انجام خواهد پذیرفت.
راه اندازی دادگاه درمان مدار، برای کار درمانی روی افراد در شرایط بهبود از دیگر اولویت هایی بود در این شورای استانی مطرح شد. دکتر افشار در این رابطه نیز گفت: مکانیزیم هایی گسترده تر به دستور دستگاه قضا پیش بینی خواهد شد.
وی بیان کرد: البته بنظر می رسد وجود مرکز غربالگری در استان برای احصا تعداد و وضعیت معتادان متجاهر، اولویتی است که باید در دستور کار جدی برنامه ها قرار گیرد.
در ادامه این نشست،روند برگزاری جلسات کمیته های تخصصی و شوراهای هماهنگی در سطح شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت.
استفاده از ظرفیت ورزش و جوانان برای القای روحیه نشاط و شادابی در جامعه، بمنظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر از دیگر موضوعات طرح شده در این شورای استانی بود.
دکتر افشار در ادامه با اعلام افزایش بودجه تجهیز خانه های ورزش روستایی گفت: با هدف گسترش ورزش جوانان در مناطق روستایی افزایش 10 برابری بودجه را داشته ایم.
وی افزود: حداقل دو روستای استان باید به امکانات ورزشی تجهیز شود.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا