اسلایدرسیاسیملی

حجت الاسلام مازنی: انقلاب کردیم تا سیاست را دینی کنیم نه دین را سیاسی

حجت الاسلام مازنی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که در عرصه انتخابات نباید نگاه صفر و صدی داشته باشیم، گفت: ایرانیان می‌توانند در چارچوب عهد ملی یعنی قانون اساسی با یکدیگر تفاهم کنند و اساسا گفت‌وگو یعنی جریان مخالف را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس  در نشست هم اندیشی دست اندرکاران سینما وتئاتر با ستاد هنرمندان حسن روحانی اظهار کرد: ما دو قطب برای ایران تعریف نکرده ایم که جنگ احزاب راه بیاندازیم و تبدیل به سوریه و لبنان شویم. بلکه همه ایرانیان می توانند در چارچوب عهد ملی یعنی قانون اساسی با یکدیگر تفاهم کنند. اساسا گفت و گو یعنی جریان مخالف را به رسمیت بشناسیم. شرط اول گفت و گو اما پذیرش واقعیت اختلاف است. در این صورت است گفت و گو اختلاف نظرها و اشتراک نظرها را آشکار می کند.

وی تصریح کرد: امروز در حوزه هنر، یک نگاه اسم بردن از استاد محمدرضا شجریان را فتنه گری می خواند؛ دیگری آن را ارزشمند می داند. یگ نگاه توجه به مقدسات را ابزاری می داند و دیگری آن را سرمایه معنوی بعضی ها از هنر مندان استفاده ابزاری می کنند. اما ما معتقدیم اگر به مردم بگوییم هنرمندان در ستاد آقای روحانی حضور دارند، بر نقش تاثیرگذارشان تاکید کرده ایم، چراکه معتقدم جناح دکتر روحانی از نظر روش، نقطه نظر و … به هنرمندان نزدیک تر است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:  در عرصه انتخابات نباید نگاه صفر و صدی داشته باشیم. خود من برای قدرشناسی از آقای اصغر فرهادی بعد از کسب اسکار، 100 امضاء در مجلس شورای اسلامی جمع کردم. عده ای نقد می کردند که چرا خودت را خرج این مسائل می کنی؟! اما من گفتم همین که پرچم ایران توسط یک هنرمند در جهان برافراشته شد مایه افتخار است.

مازنی با انتقاد از عملکرد برخی نامزدها در مناظره های تلویزیونی گفت: یکی از نامزدها به جای آن که پاسخ به یک سوال فرهنگی بدهد، به عملکرد دختر یک وزیر اشاره می کند. اما باید از او پرسید دیدگاه او در حوزه آموزش و پرورش چیست؟! باید به او گفت مملکت قانون دارد. مسئول دارد. قوه قضائیه دارد. شما به سوالی که پرسیده اند جواب دهید. این رویکرد در پاسخگویی در شان ما ایرانیانی که 38 سال پیش انقلاب کردیم، نیست. ما قرار بود سیاست را دینی کنیم؛ نه دین را سیاسی. قرار بود ارزش ها را به دنیا صادر کنیم. اما چه شد؟!

وی اظهار کرد: ما سال ها دم از علوم انسانی و اسلامی زدیم اما چیزی از علوم انسانی و اسلامی ارائه نکردیم و به جامعه شناس ها بی احترامی کردیم؛ وقتی آسیب های اجتماعی کل کشور را گرفت، نگران شدیم. آن موقع که هشدار می دادند باید نگران می شدیم.

مازنی با اشاره به اینکه معتقدم ما بر اساس علوم حرکت می کنیم افزود: درواقع ما مردم را از دانش بشری محروم می کنیم و از طرف دیگر چیزی برای ارائه نداریم . اگر کسی بپرسد که رای ما تاثیر گذار هست یا نه، می گویم به تفاوت رفتار کمیسیون فرهنگی مجلس با اهالی فرهنگ و هنر توجه بفرمایید.

این نماینده مجلس در پایان بیان کرد: روحانی نماد جریان احترام به هنر و دانش و فرهنگ است. کشور در چهار سال گذشته آوار برداری شده است، سرزمین ایران پس از برجام آماده کاشت و داشت و برداشت است و نیاز به مدیریت عقلانی دارد والا به عقب می رویم آن هم نه هشت سال بلکه هشتاد سال.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا