آخرین خبرها

روسها موتورسیکلت پرنده ساختند!/آزمایش طرحی برای فرار از ترافیک

روسها موتورسیکلت پرنده ساختند!/آزمایش طرحی برای فرار از ترافیک

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سیناپرس،نمونه اولیه موتورسیکلت های پرنده یا hoverbike ساخت روسیه به تازگی در پیست موتورسواری شهر مسکو و در نزدیکی منطقه وولوکولامسک (Volokolamsk) نخستین آزمایش عمومی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

این موتورسیکلت پرنده که با نام HoverBike S3 معرفی شده است در حقیقت ترکیبی از کوادکوپتر و موتورسیکلت محسوب می شود که عملیات طراحی و ساخت آن به وسیله شرکت مشهور هاور سورف HoverSurf انجام شده است و در نخستین آزمایش خود توانست مسافت یک کیلومتر را در ارتفاع 1 متری پوشش دهد.در همین رابطه آلکساندر آتامانوف (Alexander Atamanov) مدیر ارشد شرکت هاور سورف که ریاست پروژه ساخت این موتورسیکلت را نیز بر عهده دارد؛ اعلام کرد: « امروزه پهپادها دنیا را به تصرف خود درآورده اند و در حوزه های مختلفی از جمله تصویر برداری هوائی، نقشه برداری و بررسی و مشاهده مورد استفاده قرار دارند. طبیعتا اینکه بخواهیم از این فناوری برای حمل و نقل انسان ها استفاده کنیم، موضوعی غیر عادی محسوب نمی شود.»

وی در ادامه توضیحات خود افزود که این پهپاد با قابلیت حمل مسافر، توسط یک کامپیوتر مرکزی هدایت شده و گزینه خوبی برای حل مشکلات ترافیکی محسوب می شود. در حال حاضر تنها راه حل باز شدن گره ترافیک های شهری؛ استفاده از آسمان و فضای نامحدود آن است. برای رسیدن به این هدف باید از وسایل نقلیه ای که دوستدار محیط زیست بوده و آلاینده تولید نمی کنند بهره برد که این ویژگی ها در موتورسیکلت پرنده وجود داشته و می توان از آن به عنوان یک تاکسی هوائی نیز استفاده کرد.

موتور سیکلت پرنده HoverBike S3 که توسط مهندسین روسیه طراحی شده است از یک موتور قدرتمند برقی بهره برده و باتری های به کار رفته در آن می توانند با یکبار شارژ شدن به مدت سی دقیقه پرواز کرده و مسافران را جا به جا کنند. وزن این موتور پرنده یکصد کیلوگرم بوده و قادر به حمل 150 کیلو گرم بار یا مسافر است. حداکثر ارتفاعی که این موتور سیکلت می تواند به ان برسد 5 متر بوده و حد نهائی سرعت آن نیز 70 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

آتامانوف در تکمیل توضیحات و ویژگی های فنی این موتور سیکلت اعلام کرد: «این موتور قادر است در دمای کم و شرایط آب و هوائی نامساعد نیز به خوبی عمل کرده و ما آن را در دمای منفی 20 درجه سانتیگراد نیز آزمایش کرده ایم.»

گفتنی است این موتور سیکلت پرنده می تواند به صورت دستی کنترل شده یا از طریق امواج رادیوئی و از راه دور هدایت شود. در این فناوری همچنین امکان برنامه ریزی از طریق سامانه های موقعیت یاب جهانی از قبیل جی پی اس نیز وجود داشته و می توان به ان برنامه ای برای پرواز و فرود در نقطه ای مشخص را ارائه کرد.

مدیر ارشد شرکت هاور سورف در خاتمه خاطر نشان کرد: «این موتورسیکلت پرنده از درهای عادی عبور کرده و می توان ان را در خانه و حتی آپارتمان نگهداری کرد. این موتور سیکلت به فضای استاندارد پارکینگ یک موتور معمولی نیاز داشته و برای بهره برداری از آن وجود فضائی ویژه ضروری نیست. HoverBike S3 قادر است از هر سطحی پرواز کرده و در هر محلی فرود بیاید. »

5454

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا