آخرین خبرها

رفع ابهامات مالیاتی از امروز در شیراز کلید میخورد

مديركل امور مالياتي فارس از برگزاري اجلاس مالياتي منطقه 4 كشور؛ در شيراز خبر داد

رفع ابهامات مالیاتی از امروز در شیراز کلید میخورد

استان‌ها > فارس – «خبرجنوب» نوشت: نخستین اجلاس مالیاتی منطقه 4 کشور امروز (چهارشنبه) به میزبانی شیراز با حضور معاون سازمان امور مالیاتی کشور برگزار می شود، اجلاسی که علاوه بر حضور تنی چند از مسئولان بلند پایه آن سازمان، میزبان مدیران کل، معاونین و روسای ادارات مالیاتی 5 استان کشور خواهد بود.

اين اجلاس در پي انتصاب محسن كاوياني مدير كل امور مالياتي فارس به عنوان دبير منطقه 4 آن سازمان صورت گرفت. كاوياني كمتر از يك ماه پس از اين انتصاب اقدام به برگزاري اجلاس مالياتي منطقه 4 كشور كرد تا راه را براي وصول درآمدهاي مالياتي آسان و هموار سازد. مدير كل امور مالياتي فارس در گفت و گو با سرويس اقتصادي «خبرجنوب» جزئياتي از برنامه هاي خود را براي برگزاري اين اجلاس اعلام كرد. وي به «خبرجنوب» گفت: اجلاس مالياتي منطقه 4 كشور با هدف هم انديشي براي وصول درآمدهاي مالياتي پيش بيني شده در قانون بودجه سال 96 برگزار مي شود و علاوه بر معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي كشور با مديران ستادي از جمله مديركل نظارت بر اجراي ماليات بر ارزش افزوده، مديركل نظارت و حسابداري وصولي، مدير كل نظارت بر هيات هاي حل اختلاف و … حضور خواهند داشت.
وي با بيان اين كه حضور چنين تيم مديريتي از سازمان امور مالياتي كشور در فارس فرصتي مغتنم است كه مي تواند بسياري از چالش هاي پيش روي مالياتي را برطرف سازد، افزود: اين اجلاس با هدف هم انديشي پيرامون ايجاد راهكارهايي براي تحقق وصول درآمدهاي مالياتي و همچنين رفع ابهام از شيوه هاي اجراي وصول ماليات برگزار مي شود و تلاش خواهيم كرد تا راهكارهاي پايدار براي تحقق درآمدهاي مالياتي پيش بيني شده در قانون بودجه سال 96 احصا شود.
كاوياني با اشاره به اين كه منطقه 4 مالياتي كشور شامل استان هاي فارس،كرمان، هرمزگان، بوشهر و كهگيلويه و بويراحمد است، افزود: در اين اجلاس كه علاوه بر مقامات سازمان امور مالياتي كشور، مديران كل، معاونين و روساي ادارات مالياتي 5 استان مذكور حضور دارند موارد مختلفي از جمله اجراي قانون ماليات هاي مستقيم، ماليات بر ارزش افزوده، معوقات مالياتي، چگونگي حل و فصل دعاوي در هيات هاي حل اختلاف، حل و فصل سريع تر اعتراضات مالياتي و به اجرا گذاشتن پرونده هاي مالياتي به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
دبير منطقه 4 سازمان امور مالياتي كشور با اشاره به اهميت اين منطقه در تامين درآمدهاي مالياتي كشور گفت: تمامي استان هاي اين منطقه استان هاي استراتژيك و مهم براي سازمان امور مالياتي كشور به شمار مي روند. به عنوان مثال بوشهر به دليل دارا بودن مناطق آزاد تجاري، تاسيسات نفتي، منطقه پارس جنوبي و بنادر گمركي سهم زيادي در تحقق درآمدهاي مالياتي دارد و استان هرمزگان نیز علاوه بر داشتن بنادر تجاري به دليل وجود مناطق بزرگ آزاد تجاري همچون قشم و كيش از درجه اهميت بالايي در حوزه ماليات برخوردار است ضمن آن كه هر دو استان جزو استان هاي بزرگ نفت خيز كشور به شمار مي روند و به همين دليل سهم دو چنداني در درآمدهاي مالياتي دارند.
وي حوزه نفت، تجارت و صنعت فارس را از جمله مواردي دانست كه باعث شده اين استان نيز در حوزه استان هاي استراتژيك مالياتي قرار بگيرد و مستعد تامين بخش بيشتري از درآمدهاي مالياتي كشور باشد.
كاوياني بيان داشت: چنين موقعيتي لزوم برنامه ريزي جامع تر و دقيق تري در راستاي تحقق درآمدهاي مالياتي را بيش از پيش ضروري مي ساخت و اجلاس منطقه 4 مالياتي كشور نيز در همين راستا امروز برگزار مي شود تا بتوانيم با هماهنگي بيشتر مديران اين منطقه سهم خود را در تامين درآمدهاي غير نفتي كشور محقق سازيم.
كاوياني در پاسخ به اين سوال كه بزرگ ترين چالش پيش روي حوزه مالياتي استان هاي منطقه 4 كشور چيست؟ گفت: اغلب استان هاي منطقه 4 كشور استان هاي گرمسير بوده كه بخشی از آن استان ها جزو مناطق بد آب و هوا است و به همين دليل كاركنان امور مالياتي تمايل به حضور در اين مناطق ندارند.
وي كه معتقد است اين معضل باعث شده به دليل كمبود نيرو در مناطق مذكور تحقق درآمدهاي مالياتي پيش بيني شده با سرعت مورد انتظار پيش نرود افزود: تلاش مي كنيم در اين اجلاس با حضور مقامات ارشد سازمان امور مالياتي كشور تمهيداتي در اين خصوص انديشيده شود و در صورت امكان مشوق هايي براي آن دسته از كارمندان امور مالياتي که در مناطق بد آب و هوا مشغول به كار مي شوند اعطا گردد. كاوياني پيش بيني كرد اجلاس مالياتي منطقه 4 كشور بسياري از مشكلات مالياتي استان هاي اين منطقه را حل و فصل خواهد كرد.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا