آخرین خبرهااستان هااسلایدر

سفیر انگلستان در گیلان: بسیاری از شرکت های انگلیسی پس از برجام تمایل به بازگشت به بازار ایران دارند

به گزارش تدبیر شرق نیکلاس هاپتون غروب چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان در رشت بیان داشت: حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف دکتر روحانی، باعث افتخار برای من بود و نیز حضور هیأتی از انگلستان برای حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری ایران، نشان دهنده‌ پیشرفت در روابط دو کشور و حمایت کامل کشور انگلستان از اجرای برجام است.
وی به ابراز تمایل خود مبنی بر سفر به تمامی استان‌های کشور، دیدار با دولتمردان و گسترش ارتباط با آنان اشاره و خاطرنشان کرد: علاقمندم تا در هر کجای ایران که بشود، سطح روابط را با انگلستان افزایش دهم و از اینکه امروز در رشت هستم، خرسندم.
سفیر انگلستان در کشورمان، چای را یکی از نقاط مشترک گیلان و انگلستان عنوان کرد و افزود: انگلستان در زمینه‌ی انرژی‌های نو و توربین‌های بادی، بسیار فعال است و آمادگی همکاری خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.
نیکلاس هاپتون با بیان اینکه علاقمند به آشنایی بیشتر با قابلیت‌های گیلان هستم، گفت: امیدوارم با گسترش مذاکرات سطح تبادلات را با این استان در زمینه‌های مورد علاقه ای که از سوی گیلان اعلام می‌شود، افزایش دهیم.
وی گفت: این دیدار می تواند سرآغاز دوره ای جدید برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی باشد و خوشبختانه در زمانی که دولت جدید کار خود را آغاز کرده و در حال تعامل با دنیاست، شکل گرفته است.

** حضور اروپایی ها در ایران برای سرمایه گذاری پس از برجام
استاندار گیلان نیز در این دیدار گفت: با شرایطی که پس از برجام بوجود آمده، کشورهای اروپایی حضور ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران دارند.
محمدعلی نجفی همچنین ابراز امیدواری کرد که در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری، سطح روابط اقتصادی گسترش یابد و افزود: با رویکرد جدیدی که پس از برجام در گسترش روابط بین دو کشور شکل گرفته، امیدواریم با رفع موانع پذیرای سرمایه‌گذاران انگلیسی در گیلان باشیم.
وی وضعیت گیلان در تولید انرژی همچون برق، گاز و آب را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: از حضور سرمایه‌گذاران انگلیسی در تولید انرژی‌های نو، زباله سوز و تبدیل آن به انرژی و کمپوست استقبال می‌کنیم.
وی به حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان در طول سال میزبان بیش از ۳۰ تا ۳۴ میلیون مسافر است .
نجفی با اشاره به اینکه با رویکرد مثبتی که در دولت یازدهم شکل گرفت ساخت هتل در این استان در حال افزایش است، گفت : آمادگی خود را برای استقبال از سرمایه گذاران انگلیسی در بخش گردشگری اعلام می کنیم.
وی افزود: در حال حاضر در حاشیه‌ سواحل گیلان تولید خاویار را با همان کیفیت دریا آغاز کردیم که از شرکت‌های انگلیسی علاقمند به این بخش برای سرمایه‌گذاری دعوت می کنیم.
استاندار گیلان در توضیح معرفی بخشی از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در گیلان گفت: استان گیلان با چهار کشور حاشیه‌ دریای خزر، کشورهای آسیای میانه و قفقاز از جمله ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و روسیه همسایه است.
وی به ارتباط بنادر گیلان از جمله بندرانزلی، کاسپین و آستارا با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره و اضافه کرد: راه آهن سراسری شمال – جنوب (نوستراک) از مسیر گیلان می‌گذرد و با افتتاح راه آهن قزوین – رشت طی ماه‌های آتی در ادامه بخشی به بندر کاسپین و بخش دیگر به آستارا متصل می‌شود.
وی با اشاره به اتصال راه آهن آستارا – آستارا در غرب گیلان گفت : با اتصال راه آهن قزوین – رشت – آستارا، شبکه شمال – جنوب شکل می‌گیرد و موجب کاهش بیش از ۲ هزار کیلومتر این مسیر می‌شود که علاوه بر کاهش مدت سفر از ۴۵ روز به ۲۶ روز ، هزینه‌ی حمل و نقل بار را نیز ۳۰ درصد ارزان‌ می کند.
نجفی همچنین بیان داشت: کشاورزان این استان در این روزها در حال برداشت بهترین برنج منطقه که ۳۶ تا ۳۸ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند، هستند و باتوجه به اینکه در تولید برگ سبز چای گیلان از سم استفاده نمی‌شود، جزو مرغوب‌ترین چای‌ها محسوب می‌شود.
سفارت انگلستان در ایران، اول شهریورماه سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر وقت امور خارجه این کشور پس از چهار سال تعطیلی، بطور رسمی بازگشایی شد. پیش از این نیز، جی شارما کاردار وقت انگلستان در جمهوری اسلامی ایران، به استان گیلان سفر کرده بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا