آخرین خبرها

برگزاری نشست منطقه‌ای روسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته غرب کشور در سنندج

برگزاری نشست منطقه‌ای روسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته غرب کشور در سنندج

استان‌ها > کردستان – نشست منطقه‌ای روسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته غرب کشور به همت بانوان فرهیخته کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان در این نشست اظهار کرد: نشست منطقه‌ای روسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته‌ ادارات کل تبلیغات اسلامی غرب کشور به‌ میزبانی استان کردستان نخستین نشست منطقه‌ای است که در سنندج برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این نشست نماینده‌ جمعیت بانوان فرهیخته‌ استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان، کردستان و رئیس جمعیت بانوان فرهیخته‌ کل کشور و دبیر مرکزی این تشکل مردم نهاد حضور دارند تا آسیب‌های اجتماعی حوزه‌ زنان و خانواده‌ و آسیب‌های مشترک منطقه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.
وی رسالت جمعیت بانوان فرهیخته را تولید ایده و فکر عنوان کرد و بیان داشت: سعی براین است تا برای رفع مشکلات حوزه بانوان نظرات و پیشنهادات بانوان جمع‌بندی و مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کردستان خاطرنشان کرد: توجه به مسائل مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی محور اصلی برگزاری این نشست است و امیدواریم که به نتایج موثری دست یابیم.
مسوول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به مهمانان و حاضران در جمع اظهار کرد: با تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته در سطح کشور و استان کردستان حساسیت بانوان صاحبنظر نسبت به رفع مشکلات حوزه بانوان دوچندان شد و این احساس مسئولیت می‌تواند در ارائه نظرات مثبت و نتایج تاثیرگذار موثر واقع شود.
سعیده لشکری اضافه کرد: استان کردستان به تعبیر مقام معظم رهبری یک استان فرهنگی است و بانوان فرهیخته استان سعی دارند در راستای اولویت‌بندی فعالیت‌های دینی و فرهنگی نظرات و ایده‌های خود را اعلام و برنامه‌ریزی لازم را در این راستا انجام دهند.
حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در نشست منطقه‌ای روسا و دبیران، جمعیت بانوان فرهیخته ادارات تبلیغات اسلامی غرب کشور که به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج برگزار شد، با اشاره به جایگاه و منزلت زنان اظهار کرد: خیلی‌ها به اسم دفاع از حقوق زن از زن در راستای منافع گروهی و حزبی استفاده کردند و این کار خطرناکی است و متاسفانه همچنان ادامه دارد.
وی افزود: باید به دنبال جامعه سالم بود و نباید معیارغربی‌ها را ملاک فعالیت زن و مرد مسلمان دانست بلکه این دین اسلام است که تعیین‌کننده و معیار اصلی در انتخاب الگوی انقلابی و اسلامی برای ماست.
وی خاطرنشان کرد: بانوان فرهیخته باید الگوسازی را در جامعه آغاز کنند و زن مسلمان و انقلابی را به جهان اسلام معرفی نمایند و این مهم را باید جزو وظیفه خود بدانند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه هر سرزمین و قومی برای خود معیاری دارد، یادآور شد: کسی حق ندارد آداب و روسوم خود را به عنوان معیار به دیگران تحمیل کند در حالیکه غربی‌ها از این امر پیروی می‌کنند و می‌خواهند آداب و روسم خود را به عنوان معیار سایر کشورها از جمله کشور ما درآورند که این منطق کاملا اشتباه است.
حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان ایران در اوج احساسات با لطف و رحمت زنانه خود در خیلی از میدان‌های مردانه از جمله دوران دفاع مقدس حضور یافته‌اند و این از هنر انقلاب اسلامی است.
وی یادآور شد: به نام دفاع از حقوق زن نباید اجازه داد که وظایف مردانه به زنان تحمیل شود چرا که برخی زنان ما به اسم دفاع از حقوق زنان نقش پدری را کمرنگ کرده‌اند.
وی اضافه کرد: معیارهای ما اسلام است نه آنچه که غربی‌ها از آن به عنوان حقوق زنان به دروغ بیان می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اضافه کرد: اسلام دارای منابع گسترده‌ای است و باید براساس منابع اسلامی زنان و دختران را در جامعه تربیت کرد تا الگوی زنان جهان اسلام باشند.
حجت‌الاسلام کرمی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه دینی را فرصت خوبی برای سیاستگذاری حوزه زنان و خانواده برشمرد و گفت: باید این جمعیت کاری کند که خانواده به مرکز اعتدال تبدیل شود.
وی با اشاره به مطالبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزود: باتوجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی دغدغه مسوولان نظام به ویژه معظم‌له است باید برای کنترل این آسیب‌ها فعالیت کرد و بانوان فرهیخته می‌توانند در راستای رفع مشکلات اجتماعی و جلوگیری از آنها برنامه‌ریزی کنند.
فرزانه سادات نیکوبرش دبیر مرکزی جمعیت بانوان فرهیخته کشور نیز در این نشست اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیتخ به عنوان یک تشکل مردمی است و در نهادهای مردمی کسی به دنبال کسب پست و مقام و منفعت خود نیست و این مهم مسوولیت اعضای تشکل را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بانوان فرهیخته به دنبال معرفی معیارهای درست از اسلام و الگودهی زن مسلمان است، افزود: با تشکیل این جمعیت در کل کشور سعی داریم این هدف را دنبال کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان کردستان دارای نیروهای جوان و خوش فکر هستیم و انتظار داریم استان کردستان از سایر استان‌های دیگر کشور پیشرو باشد.
دبیر مرکزی جمعیت بانوان فرهیخته کشور یادآور شد: یکی از نگاههای جمعت بانوان فرهیخته در سطح کشور این است که به فرهنگ بومی هر منطقه و استان بنگرد و براساس فرهنگ بومی ایده و نظر و طرح ارائه دهد.
نیکوبرش اضافه کرد: اگر بخواهیم کار کاربردی در استان‌ها انجام دهیم باید تاثیرگذاری آن را ببینیم و قطعا با حضور بانوان عضو جمعیت که سرمایه‌ای برای استان‌ها به شمار می‌روند می‌توان تغییر و نگرش درست را در ارائه سبک زندگی اسلامی به جامعه داشته باشیم.
وی با تقدیر از میزبانی استان کردستان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: نخستین نشست منطقه‌ای بانوان فرهیخته غرب کشور امروز به میزبانی کردستان برگزار شد و با هم‌افزایی و همفکری به دنبال یک جریان‌سازی و شناسایی آسیب‌ها هستیم و اگر آسیب‌ها را بتوانیم اولویت‌بندی کنیم قطعا از جزیره‌ای عمل کردن نیز جلوگیری خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای اینکه جمعیت بانوان فرهیخته بتواند تاثیر خود را در جامعه برجای بگذارد نیازمند حمایت استانی و پشتوانه فکری و فرهنگی است.
نسرین پیرسمساری رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور نیز اظهار کرد: جای خوشحالی است که مسوولان دغدغه دارند تا از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود و ما هم به عنوان جمعیت بانوان فرهیخته در این راستا گام برمی‌داریم.
وی افزود: مهمترین وظیفه ما معرفی جمعیت و شان ما سیاستگذاری به صورت راهبردی کلان در کشور بوده و رسالت ما تولید ایده و فکر است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است که تولید ایده و فکر توسط جمعیت بانوان فرهیخته استان‌ها انجام گیرد تا بتوانیم برخی از دغدغه‌های موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی را جلوگیری و به نتایج مطلوب دست یابیم.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری نباید اجازه داد که حضور نمایان بانوان در جبهه فرهنگی کمرنگ شود بنابراین باید بکوشیم که حضور زنان در عصه‌های فرهنگی ملموس‌تر و پررنگتر باشد.
پیرسمساری اضافه کرد: جمعیت بانوان فرهیخته به عنوان یک تشکل مستقل حقوقی در راستای ایجاد همسو و همگرایی تلاش می‌کند باید بتواند فعالیت بانوان را در راستای توانمندسازی آنها تعمیق و گسترش دهد.
وی بیان کرد: برای تولید ایده و فکر توسط جمعیت بانوان فرهیخته پنج گروه در دل هر جمعیت استان تعریف شده که می‌توانند تولید فکر کنند و نگرش فرهنگی بومی منطقه خود را در ایده‌ها ملاک قرار دهند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا