آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

مجادله مجازی عارف و آشنا درباره سهم خواهی اصلاح طلبان از روحانی

مجادله مجازی عارف و آشنا

حسام‌الدین آشنا در توییتر خود به اظهار نظر اخیر محمدرضا عارف در مورد همراهی اصلاح طلبان با رئیس جمهور واکنش نشان داد.

اما این پیام حسام الدین آشنا از سوی عارف بی پاسخ نماند. محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از مراسم تحلیف رئیس دولت اصلاحات، با اشاره به کنایه مشاور روحانی به سخنانش نوشت:
چگونه می‌شود هماهنگى و همدلى بين مجلس و دولت بدون سهم خواهى فراهم شود؟
پس از پيروزى جريان اصلاحات در انتخابات دوم خرداد ٧٦، نوبت به تشكيل كابينه دولت آقاى خاتمى بود و همزمان نگرانى از راى اعتماد وزراى پيشنهادى در مجلس پنجم وجود داشت.
از يكسو آقاى خاتمى بايد پاسخگوى مطالبات برخاسته از رأى بيست ميليونى خود می‌بود و از طرف ديگر نمايندگان مردم كه خود مستقيما با رأى مردم انتخاب شده بودند بايد در انتخاب كابينه دولت همدل و همراه می‌شدند.
پيش از معرفي كابينه، برخى گمانه‌زنى‌ها حكايت از اين داشت كه به سختى می‌توان از مجلس پنجم راى اعتماد گرفت و نقل قول هايی كه در آن روزها مطرح ميشد هم حكايت از همين رويه داشت.
اما جريان اصلاحات كه همواره به گفتگو در ابعاد ملى قائل بوده است، پيشقدم شد و در جلسات منظمى با نمايندگان شريف مردم، در مجلس شوراى اسلامى گفتگو و رايزنى كرد.
نتيجه اين تعامل و همدلى، نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى. بلكه محيطى را فرآهم كرد كه وزراى پيشنهادى دولت آقاى خاتمى كه بنده هم يكى از آنها بودم با رأى چشمگيرى موفق به كسب رأى اعتماد شدند و تشكيل دولتى مطابق خواسته‌ها و مطالبات مردم محقق شد.

/گیل نگاه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا