اجتماعیاستان ها

شهردار رودبار: ساخت محل دفن بهداشتی زباله و توجه بیشتر شهروندان به تفکیک زباله

مهندس ناصر عطایی

در حال حاضر در شهر رودبارعملیات تفکیک زباله به طور کامل انجام نمی شود و لازم است که با یک برنامه ریزی اصولی و صحیح فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان رودبار ایجاد و توسعه داده شود.

 شهردار رودبار از تمهیدات برای کاهش مشکلات دفع زباله در شهر رودبارخبر داد و گفت: این شهرداری در نخستین قدم، اقدام به ساخت محل دفن بهداشتی زباله، و اجرای فنس كشی و محصور نمودن محل دفن زباله شهری برای جلوگیری از پخش زباله ها کرد تا از دسترسی عمومی به محل دفن جلوگیری شود و درکنترل شیرابه آن اقدامات لازم را انجام داد

مهندس ناصر عطایی بیان داشت :شهرداری رودبار پروژه ی پوشش سقف جایگاه زباله و عملیات خاکبرداری را به شرکت تشخیص صلاحیت شده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به صورت مناقصه عمومی واگذار نموده است وپیمانکار موظف به تحویل کار پوشش سقف جایگاه زباله و عملیات خاکبرداری ظرف مدت ۹ ماه از تاریخ انعقاد قراردادمی باشد.

مهندس عطایی شیوه دفن و دپوی زباله در سلامت و بهداشت محیط را بسیار مهم دانست و افزود: در حال حاضر در شهر رودبار عملیات تفکیک زباله به طور کامل انجام نمی شود و لازم است که با یک برنامه ریزی اصولی و صحیح فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان رودبار ایجاد و توسعه داده شود.

عطایی با تأکید بر اینکه امروزه باید بیشتر از گذشته به مسائل زیست محیطی توجه شود ادامه داد: بسیاری از مشکلات در دنیا و به ویژه در ایران، ناشی از بی توجهی به مسائل محیط زیستی و مداخلات غیراصولی است.

وی افزود: تمامی اماکنی که به عنوان محل دفن زباله در نظر گرفته می شود، لازم است کاملا کارشناسی شده و با رعایت همه جوانب باشد.

شهردار رودبار ادامه داد:جانمایی سایت برای ساماندهی پسماند حوزه شهری شهرستان رودبار توسط هفت شهردار شهرستان انجام و پس از ارزیابی های زیست محیطی و سایر اقدامات مورد نیاز شروع به کارخواهد کرد.

/گیل نگاه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا