آخرین خبرها

مبادله تفاهم نامه ساخت ۲۲۶ پایگاه و مرکز بهداشتی-درمانی در استان زنجان

مبادله تفاهم نامه ساخت ۲۲۶ پایگاه و مرکز بهداشتی-درمانی در استان زنجان

استان‌ها > زنجان – استاندار زنجان به مبادله تفاهم نامه سه جانبه برای ساخت ۲۲۶ پایگاه و مرکز بهداشتی-درمانی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این میزان پروژه در هشت شهرستان استان در حال اجرا بوده و برخی از آن ها نیز به اتمام رسیده که مردم از آن خدمات استفاده می کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در زنجان، آموزش عالی را از مهم ترین شاخص های توسعه استان برشمرد و افزود: آموزش عالی در استان زنجان از جایگاه ممتازی برخوردار است و وجود دانشگاه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در کنار دانشگاه زنجان ظرفیت این بخش استان را در سطح کشور توسعه داده است.
استاندار زنجان از وجود ۶۵ هزار دانشجو در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه های استان فعالیت دارند و ظرفیت های خوبی در بخش برق، الکترونیک و آی تی استان وجود دارد، به گونه ای که استان در شمال غرب کشور، قطب اصلی این بخش است.
درویش امیری افزود: در سال های ۶۷ و ۶۸ دانشگاه علوم‌ پزشکی در استان زنجان پایه گذاری شد و با اینکه جزو دانشگاه‌ های جوان در بین دانشگاه‌ های علوم‌ پزشکی کشور بوده؛ اما با تلاش جامعه پزشکی استان هم اینک جزو دانشگاه های تیپ یک کشور و محل دبیرخانه منطقه ۶ کلان دانشگاه های علوم پزشکی محسوب می شود.
مقام عالی اجرایی استان، با بیان اینکه تجهیزات و استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی به‌روز و استاندارد است، یادآور شد: تیم مدیریتی این دانشگاه توانسته اقدامات بزرگی را در حوزه بهداشت و درمان استان محقق کند که یکی از گام های مهم آن، در بخش بهداشتی و ایجاد مراکز مختلف بهداشتی و درمانی بوده است.
وی به مبادله تفاهم نامه سه جانبه برای ساخت ۲۲۶ پایگاه و مرکز بهداشتی-درمانی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این میزان پروژه در هشت شهرستان استان در حال اجرا بوده و برخی از آن ها نیز به اتمام رسیده که مردم از آن خدمات استفاده می کنند.
درویش امیری خدمات دولت به ویژه در حوزه بهداشت و درمان را مطلوب دانست و تاکید کرد: با تلاش های دولت، امروز بیش از ۱۰ میلیون ایرانی در سال، مشمول خدمات بهداشتی و درمانی هستند و ارائه این خدمات از اقدامات بزرگ دولت تدبیر و امید محسوب می شود.
درویش امیری از مسئولان وزارت بهداشت و درمان خواست تا در احداث و تکمیل بیمارستان در شهرستان های خرمدره و خدابنده مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا