آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

مروری بر نحوه ورود به جام جهانی 2026 از آسیا

به گزارش تدبیرشرق، از ۴۷ کشور عضو در کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۴۶ کشور در مسابقات مرحله مقدماتی ثبت نام کردند. تنها کشور “جزایر ماریانای شمالی” در مرحله مقدماتی حضور ندارد. از آنجایی که سهمیه آسیا ۸ و ۱/۳ در نظر گرفته شده است مسابقات در شش مرحله اجرا می‌شود که این روزها مرحله دوم در حال سپری شدن است.

*مرحله اول:* ۲۰ تیم درجه ۴ و ۳ آسیا به صورت حذفی رفت و برگشت به رقابت پرداختند تا در نهایت ۱۰ تیم راهی مرحله دوم شوند‌.

*مرحله دوم:* با ورود ۱۰ تیم برنده مرحله اول به مرحله دوم، ۲۶ تیم درجه یک و درجه دو آسیا که در انتظار حضور آنها بودند، در ۹ گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند تا در نهایت ۲ تیم برتر از هر گروه به مرحله سوم راه پیدا نمایند.

 این ۱۸ تیم به جام ملتهای 2027 نیز راه خواهند یافت.

*مرحله سوم:* در این مرحله، ۱۸ تیم برتر مرحله دوم در سه گروه شش تیمی قرار می‌گیرند تا در پایان این مرحله، دو تیم برتر هر گروه به جام جهانی صعود کنند. اما هنوز ۲ و ۱/۳ سهمیه آسیا باقیمانده است.

*مرحله چهارم:* تیم های سوم و چهارم هر گروه (مجموع ۶ تیم) در دو گروه ۳ تیمی تقسیم می‌شوند. تیم های اول هر گروه به جام جهانی صعود ‌می‌کنند و تیم‌های دوم هر گروه راهی مرحله پنجم می‌شوند‌.

*مرحله پنجم:* در این مرحله تیم های دوم هر جدول از مرحله چهارم با یکدیگر مسابقه خواهند داد تا برنده نهایی راهی مرحله کنفدراسیون ها شود.

*مرحله ششم:* در نهایت ۶ تیم از کل کنفدراسیون‌ها (آسیا، آفریقا، اروپا، کنمبل، کنکاکاف و اقیانوسیه) در این مرحله یکدیگر را ملاقات خواهند کرد و در نهایت دو تیم برتر جدول وارد جام جهانی خواهند شد.

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا