آخرین خبرهااستان ها

خبری امیدبخش برای جوانان؛ صفر تا صد اشتغال تا ازدواج آسان با «طلیعه ظهور لاهیجان»

این روزها صحبت از بعضی مقوله‌ها برای جوانان ما انگار به یک غول خیالی بدل شده است؛ تصوری که اگرچه زاییده ی ذهن جوانان ماست اما ریشه در مسائل و مشکلات فراوانی دارد که بر سر راه آنان قرار گرفته است.

به گزارش تدبیرشرق، این روزها صحبت از بعضی مقوله‌ها برای جوانان ما انگار به یک غول خیالی بدل شده است؛ تصوری که اگرچه زاییده ی ذهن جوانان ماست اما ریشه در مسائل و مشکلات فراوانی دارد که بر سر راه آنان قرار گرفته است که اشتغال، نبود بازار فروش، نداشتن فن و حرفه ی مناسب و به تبع آن هموار نبودن مسیر ازدواج از جمله آنهاست؛مسائلی که گاه به ارتباط ناسالم در فضای مجازی ،هدایت جوان به سوی دام‌های پهن و فراخ اعتیاد و ده‌ها مسیر گناه آلود دیگر می‌انجامد و همچنان برخی ازمسئولین ما در هفت خان حل این مسائل مانده اند و علی رغم تدبیرهایی که اندیشیده شده هنوز آورده‌های این تداببر آنچنان‌که باید در جامعه مشهود نیست و ازدواج آسان  برای اغلب جوانانمان دست نیافتنی یا دور از دسترس است.

در این میان  و در برهه‌ای که رهبر معظم انقلاب امید آفرینی را از جمله ضروریات جامعه دانسته‌اند «شرکت طلیعه ظهور لاهیجان » با درک این مهم در هموار نمودن مسیر اشتغال تا ازدواج جوانان گام برداشته و با کسب مجوز از اداره ورزش و جوانان و به مدد همفکری بزرگان ،فرهیختگان، صاحبان مشاغل و خیرین شهر قدم در راهی گذاشته است که  سفارش همیشگی انبیا و اولیای دین ما بوده است.

در نشست صمیمانه‌ای که به همین مناسبت و در شروع این مسیر در دفتر ازدواج محمدعلی اخوان از دغدغه‌مندان این عرصه و در مکانی که بی‌مناسبت با نام و هدف این مجموعه نیست برگزار شد ، خانم نورحسین از مدیران شرکت تعاونی طلیعه ظهور لاهیجان، ۳ هدف اصلی این شرکت را : ایجاد اشتغال برای جوانان، ایجاد بازارچه فروش دائمی برای عرضه محصولات آنان و سپس تسهیل مسیر ازدواج جوانان عنوان نمود و خاطرنشان کرد:  این کار بزرگ میسر نخواهد شد مگر با همت و کمک‌های مادی و معنوی شما همراهان، خیرین ، صاحبان مشاغل و بزرگانی که در این مسیر دلگرم به حمایتشان هستیم.

وی تجربه چنین حرکتی را در شهر آستانه اشرفیه که خود از دست اندرکاران آن بود موفقیت آمیز دانست و ابراز امیدواری کرد این حرکت با این حجم وسیعی که در حال شکل گیری است بتواند به یک اقدام سازنده و ماندگار در شهرستان لاهیجان بدل شود.

نورحسین افزود : در بحث اشتغال با بسیاری از کارگاه‌ها صحبت شده که جوانان ما در هر راستا که مستعد هستند بتوانند به آموزش بپردازند و بعدها از این آموزش به درآمدزایی ماندگار دست یابند. وی همچنین با بیان اینکه اغلب دختران ما هنرمندند اظهار داشت : آنچه کمبود آن احساس می‌شود نبود بازار فروش برای این هنرهاست که طلیعه ظهور تمام سعی خود را در هموار نمودن این مسیر خواهد کرد.

وی مرحله بعدی پس از ایجاد شغل و کسب درآمد را مراحل بلند بالای ازدواج از جمله خرید لوازم عروس و داماد ،مراسم و لوازم عقد، هزینه‌های جشن ازدواج، جهیزیه و… عنوان نمود که در تمامی این زمینه‌ها با صاحبان حرف و مشاغل صحبت های اولیه صورت گرفته تا خروجی آن ، به زیر نصف رسیدن هزینه‌های ازدواج برای خانواده‌ها و رضایتمندی آنان باشد، امید که قدری از خیرات و برکات معنوی این رضایتمندی نصیب این مجموعه گردد.

وی ادامه ی مسیر پس از جذب خیرین ،بزرگان و همراهان مردمی را دعوت و حمایت مسئولین از این طرح فراگیر و کارگشا عنوان نمود و اظهار داشت: در این راستا قطعاً به حمایتهای فرماندار، شهردار ،اعضای شورای اسلامی شهر  ومسئولین ادارات و نهادها  نیازمند خواهیم بود.

نورحسین  ابراز امیدواری کرد این مجموعه بتواند با توکل به خداوند متعال و به مدد حمایت مردمی و مسئولین شهرستانی قدمی موثر در راستای تسهیل ازدواج جوانان این خطه بردارد.

در ادامه محمدعلی اخوان از حامیان و میزبانان این برنامه که تجربه بیش از ۳ هزار عقد در شهرستان لاهیجان را دارد با بیان اینکه جمع حاضر از بهترین‌های شهرستان هستند خاطرنشان کرد:  پیامبر بزرگ اسلام فرمودند:  «در دین ما هیچ پیمانی بالاتر از پیمان ازدواج نیست» و بنده قدرشناس  سفره ای هستم که ۱۸ سال در حلقه‌های اول زندگی جوانان حاضر بوده ام و لذا با درک تمام هم و غم‌های یک جوان در مسیر پرفراز و نشیب ازدواج معتقد به حرکت منسجم، هدفمند و کارگروهی در این راستا هستم.

وی با بیان اینکه هموار کردن این مسیر در کنار حمایت‌های معنوی مستلزم حمایت مالیست اظهار داشت : خیران بزرگی در سطح شهرستان و نیز مردم نوع دوستی داریم که جذب و جلب حمایت‌های آنان حتم به یقین در پیشبرد اهداف عالی این مجموعه راهگشا خواهد بود.

در ادامه این نشست هر کدام از خیرین حاضر  و نیز صاحبان حرف و مشاغل ضمن معرفی خود و نحوه کمک به این مجموعه بر حسب تخصص خویش، آمادگی خود را در حمایت از این امر خداپسندانه اعلام نمودند.

✍🏻رحیمه احمدپور

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا